Ahojte priatelia, nedávno ma oslovil klient ohľadom pomoci s preverením jazdeného MPV v cene okolo 11000€. Mal preferenciu v Citroën C4 Grand Picasso, ktoré ho “priťahovalo” vzhľadovo aj parametrami. S jeho výberom som nemal problém, v prípade 2.0l HDi motorov sa jedná o skutočne podarené MPV, ktoré je sympatické aj mne. Pozreli sme sa na pár ponúk v inzercii a najviac ho zaujalo auto v najväčšej sieti autobazárov. Ako sme sa už neraz presvedčili, všade sú dobré aj zlé autá, preto som súhlasil, že môžeme skúsiť preveriť aj toto konkrétne vozidlo.
Online preverenie a preverenie servisnej histórie v autorizovanom servise
Online preverenie nám neukazovalo žiadne poistné udalosti, podozrenie na stočené km, ale za to nám ukázalo na auto viazanú ťarchu. Túto vec som následne konfrontoval osobne na pobočke (ako sme už pri tejto značke zvyknutí s 27 manažérmi), ktorí mi povedali, že sa to ešte “len” nestihlo zmazať. Ale povedzme, že fajn, môže to byť čerstvo vykúpené auto.
Preverenie servisnej histórie z Citroënu celkom potešilo, ukazovalo to na pravidelný servis v autorizáku čo znamená, že sú vykonané všetky zvolávacie akcie a dobrá km stopa vozidla.
Fyzické preverenie na pobočke
Na prvý pohľad auto vyzeralo celkom fajn, okamžite som si všimol totálne zhrdzavené brzdové kotúče a celoročné pneumatiky Dunlop mali dobrý rok výroby 2021 aj dezén, ale pri bližšom pohľade som videl na krajoch pneumatík geometriu na “šalát” čiže sa môžu tiež vyhodiť.
Ojoj, to som pri aute dve minúty ale povedzme že je to 6 ročné auto so 100 000 km, takéto veci sú riešiteľné pri správnej dohode. Pri bližšom skúmaní si všímam vyšuchaný lak asi od umývania drôtenou kefou , ale preleštením by sa to mohlo zachrániť. Na vodičových dverách vidím nad klučkou vyryté písmeno X ako používajú poistní znalci na označenie dielu na odstránenie. Podľa skrutiek dverí vidím, že boli manipulované. Prejdime teda ku zadnej časti vozidla, tu a tam nejaký škrabanec, prasknutý zadný nárazník a na pravej zadnej strane… Ach, výrazne poškodený zadný blatnik aj s dverami. Pri meraní laku nanešťastie zisťujem, že v minulosti už bol tmelený a opravovaný.
Interiér vozidla vyzeral dobre, bol voňavý, čistý a výrazne nepoškodený. Potešilo aj v kufri úplne nové ťažné zariadenie, ktoré sa môže vždy zísť. Vybrakovaná bezpečnostná výbava je už taká klasika.
Interiér vozidla vyzeral dobre, bol voňavý, čistý a výrazne nepoškodený. Potešilo aj v kufri úplne nové ťažné zariadenie, ktoré sa môže vždy zísť. Vybrakovaná bezpečnostná výbava je už taká klasika.
Studený štart prebehol vlastne fajn, motor mal celkom fajn rovnomerný zvuk a chod. Ako sme pri Francúzoch zvyknutí, antikorózna ochrana je na veľmi dobrej úrovni a auto vyzerá zachovalo, výfuk je taktiež čistý, takže to nevyzerá na nejaké problémy s DPF, ale uvidíme ešte, čo povie diagnostika. Motor aj prevodovka bola suchá .
Diagnostika mi ukázala 18 chýb v pamäti závad, ktoré mali súvis so slabou batériou vozidla. Zmažeme, dobre sa prevezieme a uvidíme, čo sa tam vráti. Live dáta mi ukázali slabšie hodnoty vstrekovačov, ktorým by sa zišlo dať párkrát dobré aditívum. DPF malo hodnoty v poriadku.
Testovacia jazda bola asi jedna z najhorších, aké som mal možnosť skúšať. Spojka bola v stave, že som potreboval pomaly dve nohy na jej stlačenie, zaberala niekde pri vesmíre a bolo mi jasné, že bude aj prešmykovať (to sa samozrejme tiež potvrdilo) čiže spojka výmena. Pri prejazde nerovností bolo počuť kompletne vybúchané tlmiče.
Pri návrate z testovacej jazdy som započul zvláštne rezonovanie kovu, ktoré išlo z pravej spodnej strany vozidla, ale ani na zdviháku mi nebolo jasné, čo by to mohlo byť.
Páčilo sa nám
Pravidelná servisná história v autorizovanom servise (ak pri tomto stave naozaj aj bola )
zachovalý interiér vozidla
možnosť si detailne vozidlo pred kupou prehliadnuť
Nepáčilo sa nám
nezmazaná ťarcha vozidla
prasknutý zadný nárazník, už raz opravovaná a opäť poškodená pravá zadná časť vozidla so zlomeným blatníkom
spojka na výmenu
brzdy na výmenu
geometria + nové pneumatiky
nutná servisná prehliadka
nutné aditívum na prečistenie vstrekovačov
rezonancia kovu na spodnej pravej strane
Auto sme samozrejme neodporučili, vzhľadom aj na vysokú cenu, ktorá bola 11 000€ + poplatok okolo 400€, ktorý nie je nikde uvedený
Oprava v autorizovanom servise bola nacenená na cca. 1500€