Pre klienta preverujeme: najlacnejšiu Hyundai I30 N v inzercii. Servis mimo autorizák… Ako to dopadne?
Pre klienta preverujeme: najlacnejšiu Hyundai I30 N v inzercii. Servis mimo autorizák… Ako to dopadne?
Ahojte priatelia, minulý týždeň sa nám podarilo preverovať (vďaka nášmu klientovi, ktorý si nás vybral na preverenie vozidla ) jednu špecialitku pre radosť v podobe Hyundaiu i30 N s výkonom 184 kW, ktoré vedia pekne zatlačiť do sedadla. Keďže sa jednalo o lacnejší kúsok s cenovkou pod 20 000€, nemal som vysoké očakávania od stavu. Jedná sa o športové vozidlo, ktoré má často za sebou ťažký život v podobe havárií alebo jazdenia na okruhu. Čakal som teda jeden z týchto prípadov.
Tento konkrétny kúsok bol z roku 2017, čiže jeden z prvých modelov vôbec. Na svojom “chrbte” si pomaly pripisoval 100 000 najazdených kilometrov. Tak sa teda do toho pusťme.
Preverenie vozidla pred samotným výjazdom nám poskytlo vlastne veľmi prekvapivé výsledky
Podľa poistných záznamov auto nebolo nikdy havarované ani lakované, nemá na sebe žiadnu ťarchu, nebolo ukradnuté. Jediný výkričník máme v časti histórie km.
Keďže ale online overovacie spoločnosti robia históriu km aj z inzertných portálov, kde jeden predajca môže zadať presný počet km podľa odometra a o mesiac keď budú inzerát aktualizovať druhý zamestnanec to zaokrúhli trebárs smerom dole, príklad: predajca 1. 76549km, predajca 2. 76500km už to bude systém vyhodnocovať ako možnú manipuláciu s km a bude v reporte svietiť výkričník.
Elektronická servisná história nám toho veľa nepovedala, auto chodilo na servis do autorizáku prvé dva roky a celkový posledný záznam bol zhruba pri 70 000 km.
Fyzické preverenie vozidla
Pri kontrole jednotlivých panelov karosérie ma zaujal naozaj zachovalý stav všetkých dielov, žiadne preliačeniny, odtreniny, lak v zachovalom stave. Meranie laku nám neodhalilo žiadne prelakovanie dielu. Skrutky bez dotknutia.
Motorový priestor suchý, bez únikov, pazvukov, olej aj chladiaca kvapalina čistučká. Svetlá sedeli s rokom výroby auta. Podvozok vozidla tak isto vyzeral na svoj vek a km vo výbornom stave. Pri jazde bolo počuť mierne uloženia tlmičov, vzhľadom ale na km a veľkosť kolies je to záležitosť adekvátna.
Potešili aj nové predné brzdy, zadné brzdy kúsok horšie, ale opäť je to spotrebná záležitosť s ktorou treba pri kúpe jazdenky počítať. Pneumatiky boli síce v stave schopnom, žiaľ vpredu iná značka a vzadu iná značka, pozitívom ale bolo že nemali výrazne zodraté hrany dezénu, čiže je to dobrý predpoklad že auto nejazdilo okruhy a výrazné “nakladačky”.
Interiér vozidla bol tiež v peknom stave, na vodičovej sedačke bolo malinké poškodenie poťahu sedadla. Z výbavy bolo všetko funkčné a ako sme pri kórejcoch zvyknutí, výbava veru bohatá.
Testovacia jazda v rôznych režimoch nepreukázala žiadne chyby, môžem teda len opísať môj dojem z auta, ktoré sa správalo ako skutočne športové auto či už od naladenia spojky, presnosti radenia alebo “výbušného” prejavu motora.
Servisná kniha bola poctivo vyplnená neautorizovaným servisom každých 10000km alebo 1 rok ako určuje výrobca pre túto motorizáciu
Diagnostická skúška vozidla prebehla absolútne bez problémov, vozidlo nevykazovalo žiadne chyby.
Vozidlo sme teda samozrejme odporučili a klientovi prajeme veľa krásnych zážitkov, ktoré mu toto auto určite prinesie.