Príbeh z overenia vozidla: Prečo sa počas záruky nechodí do autorizovaného servisu… čo sme našli? Aká bola cena?

Dnes si napíšeme niečo z kontroly Hyundaiu i30 z roku 2016, ktorý sme kontrolovali v Nitre. Ako to dopadlo a čo sme našli, sa dočítate v dnešnom príspevku. Mimochodom sa tešíme veľkej priazni týchto príspevkov a sme radi že sú ešte ľudia, ktorí si radi aj niečo prečítajú 🙂

Ako to celé začalo?
Klientka ma kontaktovala: “Chcela by som(asi ako každý) už konečne spoľahlivé auto, ktoré nebude každého pól roka v servise, najlepšie benzín, keďže sa pohybujem zväčša po meste, dochádzam do práce 40km, takže asi skôr krátke trasy. Do teraz som mala vždy naftové auta. Obsahom by som bola spokojná, keby to bola aspoň 1.4 ale nechám sa usmerniť, čo sa kazovosti motora týka. Na výbavu nie som moc náročná. Stačia mi el.zrkadla,okna a vyhrievané predné sedačky ak by malo cuvaci senzor/klímu, tak skvele. Na farbe mi rovnako nezáleží, ale vyhla by som sa radšej nejakej červenej alebo zelenej.”
Ako už poznáte môj názor aj z minulých príspevkov, rozhodne preferujem benzínový motor vo vozidlách v cene do 7000€. Dôvod je prostý, pri kúpe jazdenky treba minimalizovať riziko drahých opráv a diesel za nízke peniaze, nižšie ako benzínový (kedy keď bol nový stal naopak o tisíce viac), zaváňa problémom. Pri ale vyššom rozpočte, dobrom ročníku a hlavne dlhých trasách, má stále dieslový motor čo ponúknuť, aj napriek drahšiemu tankovaniu voči benzínu. 40km do práce už rozhodne stojí aj za zváženie dieslu. Po asi 15-20 inzerátoch sa “zamilovala” do Hyundaiu i30 z roku 2016, slovenským pôvodom a 100000km na odometri. Cena vozidla bola 9850€.
Mojim favoritom bola Kia Ceed z roku 2017, 89000km od autorizovaného predajcu s benzínovým motorom. Keďže ale klientku odrádzala červená farba a plechové disky, “ťahal” som za kratší a rozhodla sa pre Hyundai.
Online overenie vozidla pred výjazdom
Online report nám nepriniesol nič neobvyklé vzhľadom na rok výroby a počet km. Auto malo prelakovaný predný, zadný nárazník a lakovali sa zadné pravé dvere. Vozidlo nebolo v leasingu, exekúcii ani so stočeným odometrom. Príjemným prekvapením bola ochota predávajúceho zaslať jeho report, ktorý si urobil pri predaji.
Obhliadka v Nitrianskom kraji…
Keďže sme mali krkolomný termín na 09:00 v Nitre, vzhľadom na pracovnú vyťaženosť predávajúceho, mali sme čo robiť aby sme prišli na čas, ale podarilo sa.
Auto nás čakalo s pekne studeným motorom ako to máme radi. Teplý motor nemusí odhaliť rôzne pazvuky, ktoré môžu poukazovať na začínajúcu poruchu. Pohľad do motorového priestoru neodhalil žiadne náznaky tečúceho oleja, netesnosti chladiaceho systému alebo iných tekutín. Odkrytovanie motora nám ukázalo suché vstrekovače a nepoškodené káble. Nachádzala sa tu aj nová autobatéria a štítok z výmeny oleja 6/2022.
Karoséria bola v dobrom vizuálnom stave, bez náznaku hrdze až na piate, kufrové dvere ktorá je už taký štandard na ázijskych vozidlách. Meranie hrúbky laku potvrdilo online report a ukázalo lakovanie zadných pravých dverí. Keďže strieborná farba je na triafanie odtieňu asi najhoršia, ani toto auto neobišiel mierne iný odtieň laku, ako na predných nelakovaných dverách. Z fotky (ako to už býva) to ale vyzerá horšie ako naživo.
Interiér vo veľmi zachovalom stave, adekvátny najazdeným kilometrom.
Testovacia jazda a diagnostika vozidla
Predávajúci nás ochotne zobral aj na dlhšiu testovaciu jazdu kedy sme mali možnosť auto vyskúšať od mesta po diaľnicu. Pri týchto modeloch bola veľmi poddimenzovaná spojka, ktorá sa často nedožila ani 100000km preto ma zaujímalo v akom bude stave. Jej záber bol však v poriadku a opäť to len potvrdzuje najazdené km. Radenie rýchlosti bolo tiež prijemné, jedine čo nám znepríjemňovali jazdu boli “no name” pneumatiky ktoré boli hlučné a mierne vibrovali s celým vozidlom. Možno sa im však nepáčila 17 stupňová teplota von.
Diagnostika neodhalila žiadne chybové hlásenia.
Aké sme našli chyby?
Výmena predných brzdových kotúčov spolu s platničkami, korózia na piatych dverách, mierne vŕzganie od prednej nápravy (pravdepodobne silentbloky), no name zimné pneumatiky a nevyplnená servisná historia tak ako by sme si želali.
Záver
Klientka sa teda rozhodla že tieto veci jej nebudú vadiť, ak vyjednáme lepšiu cenu.
S predávajúcim sme si teda podali ruky na zľave vo výške 850€, ktoré novej majiteľke pokryjú náklady na opravu, pripravili sme kúpne zmluvy a vysvetlili postup kúpi vozidla. Nám už na záver neostáva nič iné ako popriať novej majiteľke veľa šťastných, bez poruchových kilometrov a predávajúcemu poďakovať za ochotu a seriózny prístup.