Príbeh z kontroly vozidla pre klienta: Vlastne nič prekvapivé…

Tento týždeň sme pre klienta vybrali a preverili Kiu Ceed SW 1,6 CRDi v automate, ktorá sa nachádzala v Bratislave. Podmienky od klienta boli: – kombi, cena do 18000€ a keďže rád cestuje, dobrá diaľničná spotreba. Ďalšou požiadavkou bolo, že nemá záujem vozidlo za 2,3 roky predávať z hľadiska poruchovosti. Sám si bol vyskúšať a popozerať Kiu Ceed v benzínovej verzii, ďalej sa mu veľmi páčila Toyota Auris v Hybridnej verzii, čo by bola skvelá voľba, žiaľ žiadny zaujímavý kúsok za adekvátne peniaze nebol v ponuke. Začali sme teda s prezeraním ponuky, keďže všeobecne mám skúsenosť že diesel viac vydrží a klient dochádza každý deň 40km do práce, myslím si že diesel bude lepšou voľbou, odporučil som mu aj automatickú prevodovku, ktorá na dlhšie cesty bude veľmi príjemný spoločník. Moderné prevodovky sa rýchlosťou a efektivitou radenia vyrovnajú šikovnému vodičovi s manuálnou prevodovkou a možno na diaľnici aj prekonajú, keďže sa už pomerne bežne robia 7,8,9 či 10 stupňové automatické prevodovky, ktoré točia oveľa menej otáčok pri diaľničných tempách. Veľmi dobré skúsenosti, pri dieselových verziách, mám s vozidlami Kia/Hyundai, Kii ďalej nahrávala do karát 7 ročná záruka od výrobcu. Ponúkol som teda klientovi I30 v kombiku, väčšina ponúk však bola s motorom 1,6 CRDi o výkone 85kW, čo bežnému šoférovi asi bude stačiť ale na predbehnutie kamiónov, napríklad na Donovaloch, to bude asi slabšie, keďže ale som chcel pre klienta čo najnovšie vozidlo, so Slovenským pôvodom a zárukou od výrobcu ako má byť, veľmi sme na výber nemali, Kie Ceed boli žiaľ cenovo vysoko. Volal som teda na červený Hyundai I30, 1,6 CRDi s 85 kW a 7 stupňovým dvojspojkovým automatom, priamo u dílera v Bratislave, ten bol však rezervovaný a teda sme museli hľadať niečo iné… Nakoniec vybehla krásna Kia Ceed s motorom 1,6 CRDi ale o výkone 100kW, v Kiach majú väčší výkon tieto motory, 7 stupňovým automatom a len 18000km za cenu 17800€, kde bola ešte možný dohoda na cene. Hodil som teda VIN číslo do overenia, ktoré neukázalo žiadne poistné udalosti, kradnutie alebo ťarchu. Bolo to teda jasné, ideme na obhliadku!

Predávajúci bol príjemný a hovoril že dostal firemné vozidlo, toto mu len zbytočne stojí pred domom. Na vozidle to bolo mierne vidieť, bolo okvapkané od nejakej špiny a nejaký ten maličký škrabanec od suseda sa našiel, nič však čo by bolo vážne alebo nedalo umyť. Prezrel som teda vizuálne lak (čo bolo trošku zložitejšie, keďže karoséria bola špinavá a von neskutočná zima so silným vetrom, ktorý triasol s otvorenou kapotou tak, že som čakal kedy má trafí po hlave) všetko sa zdalo v poriadku, vytiahol som teda meračku laku, ktorá tiež neukázala žiadne lakovanie. Brzdy boli mierne skorodované, čo je však normálne keď auto dlhšie stojí a potvrdzovalo to len slová majiteľa, že na aute nejazdí. Čo má však prekvapilo boli pomerne zjazdné predné brzdové platničky, nejaký život 10-15000km ešte mali pred sebou ale obvykle vydržia viac. Pneumatiky boli v dobrom stave. Presunul som sa teda pod kapotu, chladiaca kvapalina krásne čistá, olej tak isto, motor suchý, studený štart prebehol bez zaváhania a motor bežal tak ako má, rok výroby svetlometov súhlasil s rokom výroby vozidla

Interiér vozidla bol zachovalý a adekvátny km, voňal novotou, vyžadoval si len upratať. Ideme na testovaciu jazdu… Zaradím na automatickej prevodovke režim D, automat sa bez zaváhania pohne jemne dopredu a začne preraďovať, skoro bez poznania, rýchlostne stupne. Keďže von bola neskutočná zima a studený vietor, klient a predávajúci komunikovali v aute a medzi tým zapli vyhrievaný volant, doteraz som nemal s ním skúsenosť ale musím povedať že keď som vymrznutý sadol do auta a chytil sa horúceho volantu, bolo to úplne perfektné! Kia okamžite po výjazde začala strážiť držanie v pruhoch a jemne korigovať volant. Testovacia jazda prebehla v poriadku, prevodovka krásne radila a motor išiel tak ako by mal, v aute samozrejme nich nebúchalo od podvozku. Pred kúpou som ešte auto napichol na diagnostiku, ktorá neukázala žiadne chyby.

Servisná knižka bola pekne vyplnená z originál servisu, VIN číslo napísané na prednej strane a klient spomínal že tankoval len prémiovú naftu, keďže pracoval pre jednu celosvetovú spoločnosť, vedel aké je dôležité motoru dopriať kvalitné palivo. Auto sme sa teda rozhodli s klientom kúpiť a ostávalo nám ho už zaplatiť a odhlásiť na inšpektoráte. Som radšej keď sa všetky papiere vybavia ihneď pri kúpe, ako si posielať splnomocnenia a čakať, spoliehať sa na predávajúceho že vám to čím skôr pošle. Kupujúcemu teda želáme veľa šťastných kilometrov a pekných zážitkov s novým vozidlom. Tankujete aj vy prémiové palivo do vášho vozidla?