Pre klienta preverujeme: Audi A4 Quattro z roku 2020. Aký bude dovoz zo Švédska 🇸🇪? Je čo preverovať na 3 ročnom aute?

Ahojte, nedávno nás kontaktoval zákazník s prosbou o pomoc pri preverení a porovnaní dvoch vozidiel ktoré si vybral. Paradoxne obe boli dovezené zo Švédska, obe boli pofacelift modely, obe s rovnakou motorizáciou 2.0l TDi 140kW s legendárnym pohonom na všetky štyri kolesá Quattro 🦎. Požiadavka na cenu bola okolo 25000€ a do 140000 najazdených kilometrov. Líšili sa len farbami + jedna mala o 20000km menej ako druhá. Začíname autom, ktoré malo viac najazdených kilometrov. 😎
🛬Viac ojazdený kúsok ma ihneď zaujal peknou estetickou stránkou exteriéru. Aj keď auto pochádzalo zo Švédska, nemalo vôbec výraznejšie poškodenia od skaliek alebo nejaké škrabance / preliačiny, ktoré už vlastne beriem športovo a počítam s tým, že na jazdenom aute budú. Pár tu a tam bolo, obvykle to však býva “hviezdna obloha 🌌”, kamienok vedľa kamienku. Čelné sklo menené bolo, to je však spotrebná vec skoro ako brzdy, mení sa to bežne. Ostatné sklá boli originál Audi a sedeli s výrobou vozidla. Meranie laku a fyzická kontrola dielov neodhalila žiadne lakovania.
Interiér vozidla až na jeden škrabanec na lište bol tiež vo veľmi peknom stave. Motor ani prevodovka nevykazovali žiadne problémy, diagnostická skúška a testovacia jazda nám to len potvrdila 🚗.
Diagnostika potvrdila aj počet najazdených km a funkčnosť výbavy, čo radšej otestujeme aj fyzicky. Jedinou chybou boli vibrujúce a hlučné brzdy, ktoré aj napriek slušnej hrúbke platničky to mali za sebou. Tak isto ma zaujali pneumatiky z roku 2017 na aute z roku 2020, tak či tak po 6 rokoch odporúčam pneumatiky vyhodiť, keďže nespĺňajú vlasnosti ako by mali.
Zhrňme si teda čo sa nám páčilo:
✅ zachovalý exteriér aj interiér
✅ bezškodová minulosť vozidla (nenašli sme žiadne stopy po oprave alebo lakovaní)
✅ bezchybná diagnostika vozidla a potvrdenie kilometrov z riadiacej jednotky vozidla
✅ motor a prevodovka v dobrom stave
✅ pravidelný autorizovaný servis Audi vo Švedsku
✅ z výbavy bolo všetko funkčné
✅ vozidlo nemalo žiadne ťarchy alebo iné právne problémy
Čo sa nám nepáčilo?
❌ vibrujúce a hlučné brzdy
❌ letné pneumatiky na dojazd sezóny
❌ škrabanec na lište v interiéri
Keďže sa ale jedná o spotrebné veci vozidlo sme odporučili ✅
✈️ Pri príchode na menej ojazdený kúsok o 20000km, si všímam trochu viac oderkov od skaliek na prednej kapote a nárazníku. Tak isto exteriér vozidla mal tu a tam škrabanec alebo preliačinu. Tu je ten stav exteriéru taký aký vidím bežne 💁🏼‍♂️. Po kontrole exteriéru sme nenašli žiadnu vážnu haváriu alebo veľkú opravu, prelakovali sa len predné dvere na hrubú okolo 180um. Svetlá sedeli s rokom výroby tak ako aj sklá vozidla, šrouby na dieloch nevyzerali nikdy povoľované. Môžeme teda vylúčiť vážnu haváriu alebo lakovanie. Brzdy boli v dobrom stave, pneumatiky už na hrane ale originál Michelin z roku výroby vozidla.
Studený štart výborný, žiadne pazvuky ani problémy. Prevodovka radila hladko a jemne tak ako by mala. Výbava tak isto na 100% funkčná. Diagnostika nám odhalila pravdepobne slabú batériu, po vymazaní a testovacej jazde sa nám chyby vrátili naspäť čo nebýva bežné. Na dostatočne dlhej testovacej jazde sme nepostrehli žiadne problémy s autom, všetko bolo funkčné a “šlapalo” ako by malo. Zhrňme si teda aj druhé vozidlo s menej km.
Čo sa nám páčilo?
✅ ochotný predajca ktorý poskytol dostatok času na preverenie a dlhú testovaciu jazdu
✅ vozidlo nebolo v minulosti vážne havarované ani tmelené
✅ zachovalý interiér vozidla
✅ všetka výbava funkčná
✅ pekný studený štart bez chýb
✅ pravidelný servis v Audi vo Švédsku
✅ diagnostika potvrdila km
Čo sa nám nepáčilo?
❌ chyby v diagnostike (aj keď len nová batéria)
❌ letné pneumatiky na dojazd
❌ trochu viac preliačenin a škrabancov ako prvé
❌ mierne “chytený” plastový kryt na podvozku
Otázka na koniec. Ktorú by ste si vybrali Vy? 🤔