Pre klienta preverujeme: Audi A4 Quattro z roku 2020. Aký bude dovoz zo Švédska ? Je čo preverovať na 3 ročnom aute?
Pre klienta preverujeme: Audi A4 Quattro z roku 2020. Aký bude dovoz zo Švédska ? Je čo preverovať na 3 ročnom aute?
Ahojte, nedávno nás kontaktoval zákazník s prosbou o pomoc pri preverení a porovnaní dvoch vozidiel ktoré si vybral. Paradoxne obe boli dovezené zo Švédska, obe boli pofacelift modely, obe s rovnakou motorizáciou 2.0l TDi 140kW s legendárnym pohonom na všetky štyri kolesá Quattro . Požiadavka na cenu bola okolo 25000€ a do 140000 najazdených kilometrov. Líšili sa len farbami + jedna mala o 20000km menej ako druhá. Začíname autom, ktoré malo viac najazdených kilometrov.
Viac ojazdený kúsok ma ihneď zaujal peknou estetickou stránkou exteriéru. Aj keď auto pochádzalo zo Švédska, nemalo vôbec výraznejšie poškodenia od skaliek alebo nejaké škrabance / preliačiny, ktoré už vlastne beriem športovo a počítam s tým, že na jazdenom aute budú. Pár tu a tam bolo, obvykle to však býva “hviezdna obloha ”, kamienok vedľa kamienku. Čelné sklo menené bolo, to je však spotrebná vec skoro ako brzdy, mení sa to bežne. Ostatné sklá boli originál Audi a sedeli s výrobou vozidla. Meranie laku a fyzická kontrola dielov neodhalila žiadne lakovania.
Interiér vozidla až na jeden škrabanec na lište bol tiež vo veľmi peknom stave. Motor ani prevodovka nevykazovali žiadne problémy, diagnostická skúška a testovacia jazda nám to len potvrdila .
Diagnostika potvrdila aj počet najazdených km a funkčnosť výbavy, čo radšej otestujeme aj fyzicky. Jedinou chybou boli vibrujúce a hlučné brzdy, ktoré aj napriek slušnej hrúbke platničky to mali za sebou. Tak isto ma zaujali pneumatiky z roku 2017 na aute z roku 2020, tak či tak po 6 rokoch odporúčam pneumatiky vyhodiť, keďže nespĺňajú vlasnosti ako by mali.
Zhrňme si teda čo sa nám páčilo:
zachovalý exteriér aj interiér
bezškodová minulosť vozidla (nenašli sme žiadne stopy po oprave alebo lakovaní)
bezchybná diagnostika vozidla a potvrdenie kilometrov z riadiacej jednotky vozidla
motor a prevodovka v dobrom stave
pravidelný autorizovaný servis Audi vo Švedsku
z výbavy bolo všetko funkčné
vozidlo nemalo žiadne ťarchy alebo iné právne problémy
Čo sa nám nepáčilo?
vibrujúce a hlučné brzdy
letné pneumatiky na dojazd sezóny
škrabanec na lište v interiéri
Keďže sa ale jedná o spotrebné veci vozidlo sme odporučili
Pri príchode na menej ojazdený kúsok o 20000km, si všímam trochu viac oderkov od skaliek na prednej kapote a nárazníku. Tak isto exteriér vozidla mal tu a tam škrabanec alebo preliačinu. Tu je ten stav exteriéru taký aký vidím bežne . Po kontrole exteriéru sme nenašli žiadnu vážnu haváriu alebo veľkú opravu, prelakovali sa len predné dvere na hrubú okolo 180um. Svetlá sedeli s rokom výroby tak ako aj sklá vozidla, šrouby na dieloch nevyzerali nikdy povoľované. Môžeme teda vylúčiť vážnu haváriu alebo lakovanie. Brzdy boli v dobrom stave, pneumatiky už na hrane ale originál Michelin z roku výroby vozidla.
Studený štart výborný, žiadne pazvuky ani problémy. Prevodovka radila hladko a jemne tak ako by mala. Výbava tak isto na 100% funkčná. Diagnostika nám odhalila pravdepobne slabú batériu, po vymazaní a testovacej jazde sa nám chyby vrátili naspäť čo nebýva bežné. Na dostatočne dlhej testovacej jazde sme nepostrehli žiadne problémy s autom, všetko bolo funkčné a “šlapalo” ako by malo. Zhrňme si teda aj druhé vozidlo s menej km.
Čo sa nám páčilo?
ochotný predajca ktorý poskytol dostatok času na preverenie a dlhú testovaciu jazdu
vozidlo nebolo v minulosti vážne havarované ani tmelené
zachovalý interiér vozidla
všetka výbava funkčná
pekný studený štart bez chýb
pravidelný servis v Audi vo Švédsku
diagnostika potvrdila km
Čo sa nám nepáčilo?
chyby v diagnostike (aj keď len nová batéria)
letné pneumatiky na dojazd
trochu viac preliačenin a škrabancov ako prvé
mierne “chytený” plastový kryt na podvozku
Otázka na koniec. Ktorú by ste si vybrali Vy?