Ahojte priatelia, nedávno nás požiadal zákazník o kontrolu a pomoc pri výbere Plug in hybridnej Cupry Formentor z roku 2022. Plug in hybrid znamená, že máte klasický spaľovací motor obvykle so zmenšenou palivovou nádržou a jednu väčšiu batériu, ktorá dokáže po nabití zo zástrčky prejsť 40-50km. Keď sa batéria vybije, vozidlo vie jazdiť len na benzínový motor, ktorý si viete kedykoľvek dotankovať. Nevýhodou možno je, že pokiaľ máte batériu vybitú, nosíte zbytočné stovky kilogramov navyše. 🥲

Na moje počudovanie v ponuke týchto Plug in hybridných Formentorov bolo pomerne dosť. My sme mali rozpočet do 27000€ a keď už, tak už sme hľadali najsilnejšiu verziu 170kW. Keďže súčasťou kontroly je aj overenie elektronickej servisnej histórie, vieme podľa VIN čísla zistiť servisnú históriu, poistné udalosti a reklamácie, ktoré sa riešili v autorizovanom servise kdekoľvek v Európe. Tu sa nám okamžite začali autá filtrovať. Žiaľ väčšina áut mala prešvihnuté servisné intervaly, na čo som bol aj upozornený technikom z VW, ktorý vravel, že tieto Plug in hybridné verzie občas prišli zle nakódované z výroby, kedy bol v aute nastavený 30 000km interval ale na Plug in verziách je interval 15 000km! Takže na toto pri kúpe takéhoto auta pozor. 🤌🏻
A čo náš favorit? Ročník 2022, najazdených 20000km, servis pri 15800, cenový limit spĺňame. Online report čistý bez výhrad. Elektronická servisná história bez reklamácií či opráv nad rámec bežného servisu. ✅
Poďme sa teda pozrieť na našu 146 bodovú kontrolu jazdenky 👨🏼‍🔧
Exteriér: absolútne bez výhrad, krásne zachovalé, nič poškodené, poškriabané. Pár ďobiek na prednej časti od skaliek. Tomu sa človek nevyhne ✅
Meranie hrúbky laku: už pri vizuálnej kontrole karosérie a laku som si všimol zalakovaný prach pod lakom na prednom blatníku, čo sa z výroby veľmi nestáva, preto mi bolo jasné, že sa niečo lakovalo. Merač hrúbky laku nám ukázal v “najhoršom bode” hodnoty okolo 300 mikronov a prístrek na susednom diely o 50 mikronov vyššie. Pri kontrole uchytenia dielov sme však nenašli stopy po manipulácii, teda predpokladám malú povrchovú opravu. ❌
Interiér: tu sa kilometre a vek teda vôbec neprejavili, auto voňavé, čisté, žiadne “typické” miesta neboli oškreté či poškodené. V kufri sa nachádzali všetky potrebné nabíjacie káble. ✅
Technická stránka: pri takomto ročníku a nájazde odporúčam si skontrolovať stav bŕzd, pneumatík, tlmičov… pri tomto nájazde a veku musí byť všetko ako nové a totožné s výrobou vozidla podľa technického preukazu. Studený štart, kvapaliny, výroby úchytov, svetiel či chladičov boli takisto v poriadku. ✅
Diagnostika a výčit km z riadiacich jednotiek: diagnostika mala v pamäti len sporadické chyby od podpätia v malej batérií (bežné) ináč bez chyby. Kilometre sme preverili nielen online či servisnou históriou, ale aj výčitom z riadiacich jednotiek ✅
Testovacia jazda: tu sa nediali žiadne prekvapenia, motor a prevodovka fungovali tak ako by mali, na testovačke sme vyskúšali mimo kompletnej výbavy ako napríklad adaptívny tempomat či držanie v pruhoch aj zmenu režimov kde na “električke” cítiť veľký rozdiel. V športovom režime pri plnom plyne som mal pocit, že šoférujem hot hatch so samosvorným diferenciálom ktorý kvôli návalu výkonu na predné kolesá (4×4 by mu veru pristalo) vie pekne potiahnuť za volantom a človek to musí “držať” pekne pevne pod “krkom”. ✅
Autu sme nakoniec skontrolovali papiere a spokojne odporučili. Zákazník sa rozhodol pre jeho kúpu a keď si spravil radosť aj on, nemohol zabudnúť ani na svoju polovičku, ktorej sme vyberali mestské presuvadlo, ktorým nakoniec bola Nissan Micra, taktiež v slušnom stave vzhľadom na nízku sumu ale o tom možno inokedy. Za dôveru ďakujeme a prajeme veľa šťastných km! 🤗