Ahojte priatelia, nedávno ma oslovil zákazník s prosbou o pomoc pri kúpe a následnom preverení jazdenej Škody Superb z roku 2020. Auto malo pod kapotou “klasicky” 2.0 TDi a na moje príjemné prekvapenie manuálnu prevodovku. Musím povedať, že manuálne prevodovky mávame čoraz menej.
Pri automatickej prevodovke však treba pozerať nielen na zvýšenie komfortu (hlavne v meste), ale aj na zvýšené náklady. Automatická prevodovka trebárs dvojspojková DSG ako je pri tomto Superbe si vyžaduje pravidelné olejové výmeny (pri jazdenke je dôležité si ich skontrolovať v elektronickej servisnej knihe), takáto výmena stojí v rozmedzí 300-500€.
S vyšším nájazdom kilometrov treba počítať aj s tým, že nejaké komponenty prevodovky sa môžu pokaziť. Najčastejšie sa jedná buď o mechatron alebo spojky, kde suma opravy niekoľkokrát prevyšuje výmenu spojky pri manuálnej prevodovke. Takže manuálna prevodovka je taká “rana” na istotu.
Tento konkrétny kúsok o ktorom dnes bude reč si vybral sám zákazník, bol si ho aj sám pozrieť, na vozidle nenašiel žiadne chyby a auto sa mu páčilo. My sme mu do 24h zabezpečili hĺbkovú, profesionálnu kontrolu.
Ako prvé sme preverili online report a elektronickú servisnú históriu. Vozidlo nevykazovalo žiadne poistné udalosti, ťarchy, leasing či ukradnutie. Servisná história bola poctivá podľa intervalu v autorizovanom servise.
Ako teda dopadol tento Superb z roku 2020 v našej 146 bodovej fyzickej kontrole?
začali sme kontrolou karosérie, vozidlo malo peknú karosériu bez výraznejších odrenín či preliačenin. Sklamanie prišlo pri pohľade na strechu, ktorá bola obitá od kamienkov a žiaľ začínala sa tam tvoriť korózia. Najhoršie a aj najcitlivejšie miesto je medzi hranou strechy a čelným sklom. Býva to často “oskalkované” pri väčšine jazdených áut, no málokedy aj s hrdzou. Pokiaľ sa to nebude dlhšie riešiť, je tam riziko že hrdza prejde až pod čelné okno. Ďalšie sklamanie prišlo na hrane kufra, kde bola ďalšia hrdza (je to celkom “boľavé” miesto jazdených Škodoviek).
meranie laku nám nepreukázalo lakovaný žiadny diel, nikdy nebolo havarované ani nijak poškodené.
interiér vozidla bol v zachovalom stave, v dobrej výbave s mojími najobľúbenejšími polokožennymi sedadlami. Nepoškodený, nefajčiar, príjemne ešte voňal novotou.
technická stránka vozidla bola super, nové brzdy vpredu, vzadu potešili, studený štart bez problémov, motor suchý, kvapaliny v poriadku.
diagnostika vozidla ukázala na nefunkčný adaptívny tempomat, konkrétne na páčku tempomatu. Pri testovacej jazde tempomat nefungoval, keď som však auto vypol a zapol, tempomat už išiel bez problémov, chyba v diagnostike však ostala. Z mojej skúsenosti to môže spôsobovať aj horšia autobatéria. Ostatné riadiace jednotky nevykazovali žiadnu chybu. Vstrekovače, či DPF boli v dobrom stave
Na konci tohto príbehu z overenia vozidla pre zákazníka sa chceme zákazníkovi poďakovať za dôveru a že si nechal cez nás preveriť jazdenku. Mňa možno na záver napadá otázka či preferujete manuálnu alebo automatickú prevodovku?