Príbeh z overenia vozidla: Slovenská Kia Ceed v neobvyklej kombinácii. Ako to celé dopadlo?
Aj keď toho máme v Autopomocnikovi veľa, nezabudli sme na vás s obľúbeným príspevkom z overenia, kedy vás vtiahneme do nášho pracovného dňa. Dnes sa pozrieme ako to celé dopadlo s Kiou Ceed s 1,6l atmosférickým motorom a 6 stupňovou automatickou prevodovkou.
Ako to celé začalo?
Klient má kontaktoval s tým že si vybral Kiu Ceed, bol ju pozrieť a nenašiel žiadne chyby. Bol by však rád keby sa nám ju podarí ešte skontrolovať našou 138 bodovou kontrolou kedy detailne vozidlo skontrolujeme od merania laku, vizuálnej kontroly karosérie, podvozku, diagnostiky motora, prevodky a mnoho ďalšieho čo náš protokol obsahuje. Samozrejme nie je problém, je to naša práca.
Online overenie vozidla pred výjazdom…
Online overenie nám ukazálo klasické poistné udalosti ako vymenené čelné sklo a výmenu zadného nárazníka od nejakého parkoviskového škrabanca za pár stoviek EUR. Ďalej sme zistili, že auto nebolo ukradnuté, zaťažené ťarchou, nevedie sa na neho leasing a že sa už raz predávalo pred 4 rokmi, čo znamená že to nebude prvý majiteľ.
Obhliadka v Zlato Moraveckom kraji…
Keďže sme sa s predávajúcim dohodli na zľave vyššej ako 250€, kupujúci mal od nás cestu zdarma (akcia platí na celom území SR). Po príchode ma auto čakalo v garáži, so studeným motorom (tak ako to má byť, teplý motor nemusí odhaliť rôzne pazvuky, ktoré môžu poukazovať na začínajúcu poruchu) a bolo navoskované, pekne nachystané na predaj. Predávajúci musel odísť a teda mi nechal kľúče s tým, nech si auto vkľude popozerám, preveziem sa a zavoláme si.
Začínam teda s vizuálnou kontrolou poškodenia karosérie, kvality lakovania, opráv. Okom nevidím nič nezvyčajné, veľmi sa mi páči táto neobvyklá červená metalíza, presne podobnú som mal na svojej Mazde MX-5.
Vyberám teda meračku hrúbky laku, nameriam vyššiu hodnotu s gitom len na jednom, malom kúsku zadného pravého blatníka. Toto nám veru online report neodhalil, bol to však len malý kúsok opravy a v iných bodoch blatníka bola len zvýšená vrstva od lakovania a teda na základe tohoto vieme predpokladať že sa jednalo o nejaké malé preliačenie/poškodenie maximálne z parkoviska. Ináč všade inde na vozidle je hodnota pôvodná a stopy po oprave nie sú okom a mobilom viditeľné.
Studený štart prebehol bez zaváhania, motor nevydával žiadne pazvuky, je dôležité mať pri týchto motoroch dobre “vycvičené” uši, keďže majú rozvodovú reťaz a jej chrastenie by predpovedalo nie lacnú výmenu reťazových rozvodov.
Automatická prevodovka tak isto ihneď funguje jemne, bez trhania.
Interiér krásne zachovalý ako sa na auto so 108000km patrí. Mierny náznak zošuchania volantu na spojoch je pri značkách Hyundai/Kia normálne, keďže sa nejedná o veľké poškodenie, verím že si to bežne človek ani nevšimne. Auto je v plnej výbave, takže ma čaká vyskúšať všetky zariadenia na palube ako vyhrievaný volant, sedačky, navigáciu, zmenu tuhosti riadenia, klimatizáciu, tempomat, ostrekovanie svetlometov, okien, audio a mnoho ďalšieho. Samozrejme všetko funkčné, jediný detail bol nesprávne doťahovanie ostrekovača pravého predného svetlometu, čo môže byť zapríčinené aj napríklad nejakou nečistotou.
Testovacia jazda a diagnostika vozidla
Testovacia jazdia prebehla na výbornú, automat fungoval perfektne, potešilo ma že je “len” 6 stupňový čo znamená, že je tam spoľahlivý a overený hydrodynamický menič a nie moderná dvojspojková prevodovka, ktorá má občas problémy.
Diagnostika neodhalila žiadne chyby s motorom, prevodovkou alebo elektrickými časťami.
Aké sme našli chyby?
Výmena motorového oleja, filtrov, predných platničiek, zimné pneumatiky (pôvodné k autu boli z roku 2013), doťahovanie pravého predného ostrekovača svetlometu a chýbala lekárnička. Taktiež som odporučil výmenu oleja v automatickej prevodovke.
Záver
Kupujúcemu sme teda vyjednali ešte zľavu 600€, pripravili kúpne zmluvy a momentálne si už užíva prvé dni so svojím novým “fešákom”.
Ďakujeme mu za dôveru, spoluprácu pri kúpe vozidla a prajeme mu veľa šťastných a bezstarostných km.