Ahojte priatelia, nedávno nás požiadal zákazník o kontrolu a pomoc pri výbere Plug in hybridnej Cupry Formentor z roku 2022. Plug in hybrid znamená, že máte klasický spaľovací motor obvykle so zmenšenou palivovou nádržou a jednu väčšiu batériu, ktorá dokáže po nabití zo zástrčky prejsť 40-50km. Keď sa batéria vybije, vozidlo vie jazdiť len na benzínový motor, ktorý si viete kedykoľvek dotankovať. Nevýhodou možno je, že pokiaľ máte batériu vybitú, nosíte zbytočné stovky kilogramov navyše.
Na moje počudovanie v ponuke týchto Plug in hybridných Formentorov bolo pomerne dosť. My sme mali rozpočet do 27000€ a keď už, tak už sme hľadali najsilnejšiu verziu 170kW. Keďže súčasťou kontroly je aj overenie elektronickej servisnej histórie, vieme podľa VIN čísla zistiť servisnú históriu, poistné udalosti a reklamácie, ktoré sa riešili v autorizovanom servise kdekoľvek v Európe. Tu sa nám okamžite začali autá filtrovať. Žiaľ väčšina áut mala prešvihnuté servisné intervaly, na čo som bol aj upozornený technikom z VW, ktorý vravel, že tieto Plug in hybridné verzie občas prišli zle nakódované z výroby, kedy bol v aute nastavený 30 000km interval ale na Plug in verziách je interval 15 000km! Takže na toto pri kúpe takéhoto auta pozor.
A čo náš favorit? Ročník 2022, najazdených 20000km, servis pri 15800, cenový limit spĺňame. Online report čistý bez výhrad. Elektronická servisná história bez reklamácií či opráv nad rámec bežného servisu.
Poďme sa teda pozrieť na našu 146 bodovú kontrolu jazdenky
Exteriér: absolútne bez výhrad, krásne zachovalé, nič poškodené, poškriabané. Pár ďobiek na prednej časti od skaliek. Tomu sa človek nevyhne
Meranie hrúbky laku: už pri vizuálnej kontrole karosérie a laku som si všimol zalakovaný prach pod lakom na prednom blatníku, čo sa z výroby veľmi nestáva, preto mi bolo jasné, že sa niečo lakovalo. Merač hrúbky laku nám ukázal v “najhoršom bode” hodnoty okolo 300 mikronov a prístrek na susednom diely o 50 mikronov vyššie. Pri kontrole uchytenia dielov sme však nenašli stopy po manipulácii, teda predpokladám malú povrchovú opravu.
Interiér: tu sa kilometre a vek teda vôbec neprejavili, auto voňavé, čisté, žiadne “typické” miesta neboli oškreté či poškodené. V kufri sa nachádzali všetky potrebné nabíjacie káble.
Technická stránka: pri takomto ročníku a nájazde odporúčam si skontrolovať stav bŕzd, pneumatík, tlmičov… pri tomto nájazde a veku musí byť všetko ako nové a totožné s výrobou vozidla podľa technického preukazu. Studený štart, kvapaliny, výroby úchytov, svetiel či chladičov boli takisto v poriadku.
Diagnostika a výčit km z riadiacich jednotiek: diagnostika mala v pamäti len sporadické chyby od podpätia v malej batérií (bežné) ináč bez chyby. Kilometre sme preverili nielen online či servisnou históriou, ale aj výčitom z riadiacich jednotiek
Testovacia jazda: tu sa nediali žiadne prekvapenia, motor a prevodovka fungovali tak ako by mali, na testovačke sme vyskúšali mimo kompletnej výbavy ako napríklad adaptívny tempomat či držanie v pruhoch aj zmenu režimov kde na “električke” cítiť veľký rozdiel. V športovom režime pri plnom plyne som mal pocit, že šoférujem hot hatch so samosvorným diferenciálom ktorý kvôli návalu výkonu na predné kolesá (4×4 by mu veru pristalo) vie pekne potiahnuť za volantom a človek to musí “držať” pekne pevne pod “krkom”.
Autu sme nakoniec skontrolovali papiere a spokojne odporučili. Zákazník sa rozhodol pre jeho kúpu a keď si spravil radosť aj on, nemohol zabudnúť ani na svoju polovičku, ktorej sme vyberali mestské presuvadlo, ktorým nakoniec bola Nissan Micra, taktiež v slušnom stave vzhľadom na nízku sumu ale o tom možno inokedy. Za dôveru ďakujeme a prajeme veľa šťastných km!