Ahojte priatelia, nedávno ma oslovil zákazník s prosbou o pomoc pri preverení a nájdení jeho vysneného vozidla, ktoré muselo spĺňať požiadavky: benzínový motor, 4×4, automatickú prevodovku, cenovka okolo 15000€.

Keďže zákazník zodpovedne na takéto auto šetril a spoliehal sa na nás pri kúpe, bola to veľká výzva a zodpovednosť aby sme ho nesklamali. Zákazník mi bol veľmi sympatický už po telefóne, dal si poradiť, vysvetliť a cítil som jeho plnú dôveru, čo som si nesmierne vážil a zároveň nechcel nechať nič na náhodu. Veru benzínových áut s automatickou prevodovkou a pohonom 4×4 v tejto cenovke veľa nie je. Chcel som spoľahlivý atmosférický motor, spoľahlivú prevodovku hydromenič/ CVT (podľa inzercie), auto od “riadneho predajcu”, s riadnou servisnou históriou a minulosťou aby sme mali 99% istotu skvelej kúpi. Suma sumárum vám ostane v ponuke len zopár áut.

V ponuke sme zahliadli veľmi pekný kúsok Subaru XV s 2.0l benzínovým motorom, CVT prevodovkou, riadnym pohonom 4×4 u autorizovaného predajcu, s riadnou servisnou históriou ktorý bol pôvodom z Nemecka. Keďže s predajcom sme už mali pozitívne skúsenosti, preverovali sme tam pre iného zákazníka novší model Subaru XV z roku 2021, očakávania teda boli vysoké ale niekde v pozadí som tušil, že by to mohlo mať pozitívny koniec. Veď najdôležitejšia je aj tak naša 146 bodová fyzická kontrola vozidla v mieste predaja, kde vozidlo prejde meraním laku, kontrolou karosérie, podvozku, diagnostikou, testovacou jazdou či mnoho ďalšieho… ✅
146 bodová fyzická kontrola Autopomocnika:
– Kontrola karosérie a meranie laku: priatelia, takto zachovalý 10 ročný exteriér som dlho nevidel. Na aute sa vyslovene museli hľadať chyby, keby hrozne chcem niečo nájsť bol tam škrabanček na zadnom nárazníku, ktorý som videl len pod mojim špeciálnym LED svetlom. Merač laku nám ukázal prelakovanie dvoch dielov (blatník, dvere) v hodnote 200 mikronov, čo značí ľahké prelakovanie pravdepodobne od nejakého škrabanca, diely nikdy neboli povoľované a ostatné diely nelakované, konštrukcia vozidla v pôvodnom stave. ✅
– Kontrola interiéru: zachovalý, bez poškodení, voňavý, žiadne známky fajčenia alebo nadmerného opotrebenia, ktorý by nebol adekvátny roku a km. Všetka výbava na palube funkčná ✅
– Diagnostika: absolútne bez chyby, diagnostika prebehla všetky riadiace jednotky motora, prevodovky, pohonu, elektroniky a nenašla žiadne chyby pred ani po jazde. ✅
– Podvozok: tu na mňa čakalo ďalšie prekvapenie, kedy by som čakal, že 10 ročný Japonec už s nejakými pár desať tisíc km bude povrchovo “poznačený” koróziou (samozrejme všetko závisí od majiteľa, kde vozidlo jazdilo, parkovalo…) ale podvozok bol v peknom stave a dokonca aj ošetrený. Pneumatiky z roku 2020 boli vo výbornom stave, zánovné predné brzdy tiež nie sú na škodu ✅
– Motor, prevodovka, pohon: studený štart bez zaváhania, motor suchý, olej krásne čistý, chladiaca kvapalina čistá, prevodovka suchá, radila jemne a mala bleskové reakcie na plynový pedál tak, ako by to malo na tomto type prevodovke byť. ✅
– Testovacia jazda: absolútne bez výhrad, opäť otestovaná výbava a rôzne režimy jazdy. ✅
Na záver by som rád spomenul aj predajcu, ktorý nachystal auto na obhliadku vyčistené a nechal ma pracovať v showroome kde som nemusel mrznúť 🥶 (zimné mesiace sú ťažké 😅).
Po pár týždňoch od preverenia ma kontaktoval zákazník s poďakovaním za pomoc pri výbere a kontrole jeho vysneného vozidla, s nadšením mi porozprával o prevzatí vozidla, keď ho prvýkrát po našej dôkladnej kontrole uvidel, či príbeh kedy sa len tak s manželkou idú previezť lebo majú z neho radosť. Toto bol pre mňa najkrajší moment Autopomocnika roku 2024. Zákazníkovi prajeme len samú radosť a veľa šťastných km! 🥰