Ahojte priatelia, nedávno nás oslovil zákazník, ktorý na nás dostal odporučenie od zákazníka, ktorému sme preverovali Mercedes E400 Coupe, ktorého príbeh ste tu už mohli nájsť. Keďže verím, že šťastný majiteľ tohto 6 valcového krásavca určite číta, chceme sa poďakovať a nie je pre nás nič krajšie ako spokojní zákazníci.
Späť ale k autu a tomuto príbehu. Zákazník mal záujem o auto, ktoré bude kúsok “výnimočnejšie”, čo nie je na ceste bežné. Keďže s ním počíta už aj ako s rodinným autom na dlhšiu dobu, malo by spĺňať aj väčšie priestorové podmienky. Postupnou komunikáciou sme vyfiltrovali nejaké “nešťastné” autá, ktoré nesršia dobrou technikou a spoľahlivosťou. Nakoniec sme sa dopracovali, že by si mohol splniť sen a kúpiť si vysnívaný Mercedes CLA Shooting Brake.
Musím priznať, že som sa potešil. Týchto Mercedesov som mal niekoľko, mám na nich odjazdené desiatky ak nie stovky tisíc km a majú v mojom srdci špeciálne miesto. Niekto by mohol tvrdiť, že to nie je “pravý” Mercedes ale vlastne nepochopil, že všetko nemusí byť len trieda S.
Mercedes chcel týmto modelom zacieliť predovšetkým na mladú klientelu k čomu pribalil technológie a dizajnový štýl, ktorý sa v menších modeloch nevidel. K tomu perfektné služby, kde v dobe predaja bol zahrnutý:
– 6 ročný bezplatný servis + po ňom 4 roky zvýhodnený servis kedy stoja prehliadky “5.50€”
– Kompletné poistenie PZP, havarijna a GAP na 3 roky v cene vozidla
A zrazu ste začali kalkulovať, že tá prémiová cenovka vlastne nie je až taká vysoká
Vybrali sme teda pekný kúsok, ktorý mal veľmi nízky nájazd, hlboko pod 100 000km, automatickú prevodovku (ktorá bola podmienka), dobrý ročník po facelifte a môj obľúbený 1.6l benzínový motor s turbom.
Online report a overenie servisnej histórie
– tu sme nenatrafili na žiadny výrazný problém, vozidlo slovenské, po dvoch majiteľoch, pravidelný doložený servis v Mercedesi a dve malé lakovania. Km nájazd sedel
Fyzická 146 bodová kontrola:
Všetko sa začalo skvele, predajca bol ochotný, milý, nechal nás vkľude pracovať a preverovať vozidlo. Kozmetika bola taká adekvátna rokom a km, tu a tam nejaký škrabanec, preliačenina z parkoviska. Prelakované kufrové dvere a predné dvere, to sme vedeli aj zo záznamov, stáva sa. Interiér pekný, zachovalý, dokonca ešte bol cítiť “Mercedes” novotou. Studený štart, kontrola motora, kvapalín všetko v poriadku, mierne vlhla jedna manžeta. Podvozok tak isto v super stave. Horšie to začalo byť pri napojení diagnostiky. Pomerne dosť chýb, čo býva bežné, asi zabudli zmazať v servise s kombináciou slabej batérie. Zmazal som, chyby preč, ideme na testovaciu jazdu. Pri jazde a teste výbavy ako tempomat atď. som započul nepríjemný kovový zvuk asi 3x po sebe keď som auto “ťahal” z nízkych otáčok pri väčšom zošliapnutí plynového pedálu. Dosť ma to vystrašilo, lebo bolo to skutočne hlasné. Po jazde som teda napichol diagnostiku opäť a motorové chyby sa vrátili. Keď k tomu prirátam nutnosť nových predných bŕzd, nových zadných platničiek atď. vzhľadom na cenu mi to prestalo dávať zmysel. Neodporučené.
Ideme teda na pokus číslo 2. Našli sme krásne vyzerajúcu Mazdu CX-5 s plnou servisnou históriou a malými poškodeniami z minulosti, ktoré sa točili viac menej okolo lakovania škrabancov. Vzhľadom na priaznivú cenu sme sa rozhodli dať tomu šancu. Realita? Ihneď ako som usadol do auta, všimol som si “nesmelo” blikajúcu kontrolku airbagu. Pri štarte počúvam podivné “nadýchavanie” motora, ktoré som po XY preverených Mazdách nikdy nepočul. Otváram kapotu, klasicky tečie gufero (stretol som sa s tým pri cx-5 viackrát), začína byť už netesné aj veko ventilov. Všímam si aj menené svetlo. Priznám sa, že po týchto nepríjemných príznakoch a investíciách ma už prestala baviť kontrola, ale samozrejme pokračujem ďalej. Predné pneumatiky nerovnomerne zjazdené, vytrhané kúsky pneumatiky. Tečúce zadné tlmiče a o kozmetike sa nemusíme ani baviť. Vykonané opravy sa zase robili pred záverečnou, C – stĺpik bol úplne bez lesku. Auto samozrejme neodporučené
Volám teda k špecialistovi na jazdené Mazdy, či náhodou niečo podpultové by sa pre môjho zákazníka nenašlo. A zhoda náhod zariadila, že majú ešte nepripravenú Mazdu CX-5 s 2.5l motorom, s plnou servisnou históriou a vraj vo veľmi “schopnom stave”. Tak aj bolo, mimo zadných bŕzd, ktoré na svoje náklady dal predajca zákazníkovi vymeniť, dostal ešte veľmi peknú zľavu a sadu zimných kolies. Takže do tretice všetko dobre dopadlo a zákazník si bude užívať “topovú” Mazdu CX-5 s 2.5l motorom.
Prajeme mu veľa šťastných km a ďakujeme za dôveru!