Príbeh z overenia vozidla: ako vyzerá Mercedes po operatívnom leasingu? Dá sa vyjednať na takéto vozidlo ešte zľava? Ako je to v Mercedese s bezplatným servisom?

A čo sme vlastne preverovali tento krát?
Jednalo sa o moju obľúbenú značku Mercedes-Benz. Konkrétne C trieda vo verzii kombi, po facelifte, s novým motorom o objeme 1950ccm, označeným ako C200d, ktorý nahradil overené motory o objeme 2,1l. Taktiež bol osadený novou 9 stupňovou prevodovkou, ktorá nahradila predchádzajúci 7 stupeň, takže sa dá povedať, že C trieda po facelifte je vlastne celkom iné auto a neskončilo to len pri inom nárazníku, ako zvyknú facelifty byť pri iných značkách.
Céčko bolo z konca roku 2018 a malo najazdených krásnych 55000km.
Predfaceliftový model spomínam z dôvodu, že klient bol pozerať u originál Mercedes predajcu o rok starší pred facelift, so 175000km 😵‍💫, ktorý bol len o 1500€ lacnejší, takže asi bolo jasné do čoho pôjdeme…
Ako je to so zárukou a bezplatným servisom?
Stále mám pocit, že to vie strašne málo ľudí, aj napriek tomu, že Mercedes má už snáď aj cez 15 rokov zavedený bezplatný servis na vozidlá do 6 rokov alebo 160000km, so slovenským pôvodom. Následne po 6 rokoch alebo 160000km sa dá uplatňovať výrazná zľava na servisovanie vozidla. Bezplatný servis je viazaný na vin číslo vozidla, teda nemá vplyv na zmenu majiteľa. Môžete si teda kúpiť 4-5 ročný Mercedes, slušne ušetriť a dopriať vášmu (aj keď jazdenému) Mercedesu kvalitný servis. V tomto prípade má klient bezplatný servis do konca roka 2024. Je to veľkou výhodou aj pri iných jazdených vozidlách značky Mercedes, čo dáva potencionálnu záruku vyservisovaných vozidiel. Preto je to aj jeden z dôvodov prečo uprednostňujem slovenské vozidlá…
Online preverenie vozidla
Ako pred každou fyzickou obhliadkou aj toto vozidlo prešlo online kontrolou a z reportu nám vyšlo že nie je zaťažené ťarchou, v exekúcii, nemalo by mať stočené km ani hľadané políciou či v leasingu. Dokonca nemalo podľa poistných udalosti ani žiadne lakovanie, vieme však, že pokiaľ sa to nenahlasovalo na poisťovňu, nemusí byť o tom žiadny záznam a vozidlo môže byť lakované. Uvidíme osobne…
Obhliadka vozidla v Poprade
Keďže sme mali obavu aby klientovi vozidlo nepredali (cena bola zaujímavá vzhľadom na rok, km a stav) auto som do 2 dní aj preveril. Podarilo sa mi vystihnúť akurát to skvelé počasie po výraznejšom snežení a dennú teplotu -10 stupňov, čo znamenalo dobre sa obliecť, keďže ma v bazári čakali vlastne dve autá na kontrolu, čo znamená aspoň 5h von. Aspoň budem mať kvalitný studený štart…
Pri príchode do popradského bazáru si už “naše” céčko všímam z diaľky, že bude asi navoskované a pekne pripravené na predaj. Auto ma čakalo studené, nejazdené tak ako som požiadal predávajúceho. Ochotne mi dal kľúče a doprial čas na obhliadku.
Na aute kontrolujem každý detail panelu karosérie, spasovanie, odtieň laku, odreniny, škrabance… prekvapivo na aute nebola ani len žiadna ďobka na bočných paneloch. Vyberám teda meračku laku, ktorá mi potvrdzuje, že vozidlo nebolo lakované a po optickej stránke vyzerá naozaj skvele a tak ako by som chcel k roku výroby a km. To len na margo nedávneho príspevku s Mazdou 3, kde v komentároch mi niektorí písali, že je to bežné mať prevalený blatník, zlomený podbeh a škrabance z každej strany, pri takomto istom km a roku výroby.
Preverenie vozidla v Bratislavskom bazáre
Online preverenie nám ukázalo lakovanie pravej aj ľavej strany, čo mi v tejto cenovej kategórii nevadí, to bude každé. Dôležité je, aby motorická a podvozková časť fungovala dobre. Samozrejme aj vykonané lakovanie musí byť dobre urobené a vizuálna stránka vozidla v peknom stave. Podľa slov majiteľa je auto motoricky spoľahlivé, všetko funkčné a povedal aj o oprave bočných strán vozidla, dokonca nám pridal aj zimné kolesá, ktoré bazár v ktorom bolo auto vystavené nespomínal (inzerát mali obaja vyhodený). Chybou na vozidle by mala byť len slabšia autobatéria. Servis na vozidle bol vykonávaný tak isto pravidelne a je podložený serviskou.
Pri prichode si začínam všímať exteriérový vzhľad. Vidím mierne iný odtieň nárazníka ktorý bol tiež menený a lakovaný, pravé predné svetlo má mierne odlúpnutý roh ale nič čo by narušilo tesnosť svetla. Vykonaná oprava vyzerá v poriadku. Vyberám teda merač hrúbky laku, ktorý mi potvrdzuje online report. Najviac si to odniesli zadné blatníky ktoré boli aj tmelené a vyžadovali v minulosti väčšiu opravu. Podvozkové diely ako ramená a tlmiče však boli originálne a pôvodné, takže s nápravou sa nič zasadné neudialo pri havárii. Karoséria v oblasti kufra alebo interiéru vykazovala pôvodné hodnoty a neniesla známky opravy.
Pri kontrole kolies a podvozku ma potešili zachovalé hliníkové disky, nové predné brzdy a pomerne zachovalý podvozok aj výfuk. Tu vidno že sa niekto staral o to.
Interiér vozidla bol na svoj vek a km tiež v zachovalom stave, zišlo by sa ho len vytepovať a prevoňať. Sedačky mali pekný, pevný stav. Všetko vybavenie bolo na vozidle funkčné. Snáď len displeju rádia sa prvých 5 minút nechcelo všetko zobrazovať, ale po pár minútach sa rozbehol naplno. Klimatizácia, multifunkčný volant, elektrické zrkadlá, audio fungovalo ako malo.
Interiér vozidla bol snáď ešte krajší ako exteriér. Voňavý, absolútne bez škrabancov na prahoch dverí od nastupovania, ošúchaného volantu (bežné pri Mercedesoch). Koberce, bezpečnostné pásy… všetko tip top. Tu som sa už mierne zamiloval do tohto stavu, opäť ako pri “handričkovom Santa Fe”, ktorého článok si môžete prečítať v histórii Facebooku alebo na našej stránke. Snáď len kufor bol viac používaný. Koberec v kufri aj strop vyzeral pekne, zachovalo, ale biele plasty na C stĺpikoch boli poškriabané a chýbala jedna matica na plastovom úchyte na kryciu roletku.
Motorový priestor
Studený štart motora prebehol úplne perfetkne, motor bez vibrácii, pazvukov nabehol okamžite. Motorový priestor bol suchý, nosníky pôvodné, chladiaca kvapalina čistučká a tak isto aj motorový olej. Výroba svetiel sa zhodovala, teda môžem garantovať, že vozidlo nebolo havarované. Diely v motorovom priestore tak isto neboli menené a auto dostavalo v bezplatnom servise len to čo potrebovalo. Tak ako som pri Mercedesoch zvyknutý 😎
Čo sme našli za chyby?
Len novú autobatériu, nič iné nebránilo bezpečnému užívaniu vozidla, snáď by to chcelo len vytepovať v interiéri.
Záver
Auto som samozrejme odporučil a majiteľ sa už pár týždňov teší z nového vozidla čím mu ďakujem za dôveru pri pomoci s výberom a kontrolou vozidla. Prajeme mu veľa bezpečných a bezstarostných kilometrov.