Rumunský pomocník s Francúzsko - Japonskými koreňmi

Včera sme boli preveriť s klientom Daciu Duster z roku 2015 so 73000km, ktorá sa nachádzala v obci Dolná Súča pri Trenčíne.

Podmienky od klienta boli jasné:
– musí to byť 4×4, benzín, nie staršie ako 2015, okolo 70000km , cena do 13000€ a keďže sa klientovi veľmi páčila Dacia Duster, tak ideálne aby to bola ona.

Začalo sa teda hľadanie dobrého kúsku. Dustre s benzínovým motorom a 4×4 vo veľmi dobrom stave sa predávajú ako “teplé rožky”, preto sme na dobré auto museli chvíľku počkať. Pár Dusterov vybehlo, ale buď nebola dobrá cena a teda sme skúsili vyjednať lepšiu cenu pre klienta, alebo boli vozidlá havarované.

Minulý víkend ale vyšla na webe ponuka ktorá klienta zaujala. Telefonicky sme zistili informácie ohľadom stavu cez telefón a vozidlo online preverili, či náhodou nebolo vážne havarované, ukradnuté alebo hľadané políciou a ušetrili si cestu. Všetko aj po online preverení vyzeralo v poriadku, tak sme sa vybrali na kontrolu.

Prvý dojem z auta bol dobrý ale viete ako to býva… nikdy nedávajte na prvý dojem. V inzeráte bolo uvedené, že auto prešlo keramickou ochranou laku, takže sa dalo očakávať že na oko bude pekné. Vybral som teda meračku laku a začal merať lak, sledovať spasovanie dielov, kvalitu lakovania. Po kontrole laku a spasovania bolo jasné že vozidlo nebolo lakované okrem zadných dverí od kufra, ktoré boli aj mierne gitované to nám však predávajúci povedal a videli sme to aj v online reporte. Zadné sklo bolo pôvodné z roku 2015, takže nepredpokladám, že by to bolo niečo vážne.

Následne som sa zameral na nosné časti vozidla, najviac ma zaujímala práve zadná časť, pretože ak dôjde k vážnejšiemu nárazu do zadnej časti automobilu, okolo rezervy kolesa je to viditeľné už navždy a nie je tam možnosť opraviť. Všetko však bolo veľmi pekné a pôvodné. Skontroloval som aj výrobu skiel, predné okno bolo menené v roku 2020 asi z dôvodu prasknutie od skalky. Ostatné sklá boli pôvodné.

Lak, karoséria, nosné časti boli v poriadku a čo motor?
Otvoril som kapotu, vyskúšali sme studený štart, motor som dotykom skontroloval, či už nebol štartovaný, ale bol úplne ľadový. Motor krásne chytil, jednalo sa o motorizáciu 1,6 SCE 84kW ktorá je z dielne Nissanu a má rozvodovú reťaz, preto ma zaujimalo či nebude chrastiť pri štarte, ale všetko bolo v poriadku. Skontroloval som olejové viečko od motoru, či sa na ňom nenachádza nejaká emulzia a chladiacu kvapalinu, či v nej nie sú nejaké olejové škvrny, opäť všetko v poriadku.

Sadol som teda do interiéru ktorý bol mimoriadne zachovalý, auto bolo dovezené z Nemecka a asi niečo bude na tvrdení pána Vaculíka zo Sveta Motorov že auto po Nemcovi (väčšinou) s 200000km vyzerá ako po Čechovi (u nás to nie je moc iné) po 60000km. Začal som teda skúšať všetko vybavenie na palube, jediná v podstate nefunkčná vec bola navigácia, ale nie z dôvodu že by nefungovala, ale z dôvodu že v nej boli mapy západnej Európy, zatiaľ čo my sme východná Európa.

Poďme na testovaciu jazdu, pri pohnutí spojka zaberala ako má a radenie aj napriek studenému oleju išlo pekne hladko. Už pri kontrole exteriéru som videl, že brzdy sú zanovné aj s platničkami, auto brzdilo dobre. Motor mal pekný ťah aj zvuk. Nasledoval test pohonu 4×4, keďže sme mali k dispozícii sneh nebol problém pohon otestovať, samozrejme fungoval ako mal. Po testovacej jazde som opäť otvoril kapotu a všetko skontroloval + napichol auto na diagnostiku ktorá nahlásila žiadne vážne poruchy.

Auto sme teda nakoniec kúpili za cenu 12500€ a verím že majiteľ bude so svojim novým autíčkom veľmi spokojný, pretože stav naozaj zodpovedal km.