Ahojte priatelia, nedávno nás oslovil zákazník so žiadosťou o pomoc pri výbere VW Passat kombi s 2.0 TDi motorom a automatickou prevodovkou. Cenovka musela byť do 19000€. Mojou požiadavkou (preto aby vozidlo vôbec prešlo preverením) bolo ako vždy full podložiteľná servisná história a karoséria bez vážnejších karosárskych opráv (nosníky, airbag a pod.) 👨🏼‍🔧
Nedávno ma iný zákazník konfrontoval s tým, že nehľadá cukríkové auto a nevadí mu auto bez servisnej histórie, že stačí keď z mojej obhliadky vyjde auto v technicky dobrom stave. Samozrejme vyhovieme aj takejto požiadavke, ak si to zákazník želá, lenže je dôležité si uvedomiť pár faktov❗️
Servisná história vozidla z autorizovaného servisu nám pomáha minimalizovať potencionálne riziká pred či po kúpe vozidla.
1. Znižuje možnosť stočenia km, auto má vedenú pravidelnú servisnú históriu so zápisom aktuálne najazdených km pri návšteve dílera či servisu s možnosťou značenia do elektronickej servisnej knihy ✅
2. Znižuje riziko nutnosti veľkej opravy po kúpe vozidla. Napríklad pri koncernových značkách podľa jednotlivých typov automatických prevodoviek je predpísaná výmena oleja po 60 či 120 000km. Jeho výmena je dôležitá ako prevencia proti drahej oprave (v tisíckach EUR) automatickej prevodovky. ✅
3. Autorizovaný servis (zväčša) tak isto používa originálne náhradné diely či vykonáva predpísané zvolávacie akcie, ktoré pomôžu nielen autu, ale možno aj vašej bezpečnosti. ✅
So zákazníkom sme teda vybrali dva finálne kúsky VW Passat.
🇩🇪 Jeden kúsok bol z Nemecka ročník 2021 s 2.0 TDi motorom o výkone 110kW vo verzii kombi s najazdenými 130 000km v cenovke okolo 18000€. Menšou dizajnovou nevýhodou boli plechové disky ale pneu s vyšším profilom dáva lepšiu nádej dobrému stavu podvozku. Servisná história pravidelná vo VW, vykonaná výmena oleja v prevodovke, online report čistý bez poistných udalostí, ťarchy či ukradnutia. Realita?
Ako celok vlastne auto nebolo vôbec zlé, na vozidle bola z výroby vyššia vrstva laku okolo 180-200 mikronov, karoséria vcelku zachovalá, nesedel dobre zadný nárazník ani odtieň naživo, ale nič čo by extra vadilo, horšie zadné brzdy, horšie zadné pneu (inej značky aj roku výroby), bolo tam cítiť v pozadí fajčiara… ako sa ľudovo hovorí “not great not terrible” 😀
🇮🇹 V tomto smere musím povedať, že som mal predsudky, s autami z tejto krajiny mám len negatívne skúsenosti väčšinou, pretože autá bývajú bez histórie, ani technický či optický stav na tom nebýva lepšie. Keď ale zákazník chcel, vyhovel som… servisná história v tomto prípade naozaj prekvapila, pravidelný aj skorší servis (ktorý sa často ani u Nemcov nevidí), bývalý majiteľ chodil do VW dopĺňať ešte aj ad blue, čiže naozaj solídna história do posledného km, výmena oleja v automatickej prevodovke DSG, bez poistných udalostí. Dokonca auto malo aj solídnu výbavu kde nechýbali ani vyhrievané sedačky, ktoré často na južanských autách nebývajú. Realita?
Karoséria pekná, zachovalá, nelakované, nehavarované, motor suchý, rozvody tiché, automatická prevodovka suchá, tichá, diagnostika poukázala len na zle funkčný ovládač na sťahovanie okien (spolujazdcovi nefungoval automatický dojazd okna), výčit km z riadiacich jednotiek sedel so záznamami, podvozok v krásnom stave (v tomto majú taliani určite plus), predné brzdy nové, pneu v dobrom stave, zadné tlmiče nové, interiér pekný, voňavý bez väčších chýb a testovacia jazda? Absolútne bez výhrad. ✅

Nakoniec tento Talian prekvapil a dostal naše odporučenie robiť radosť novému majiteľovi. ✅