Pre klienta preverujeme: najlacnejšiu Hyundai I30 N v inzercii. Servis mimo autorizák… Ako to dopadne?

Ahojte priatelia, minulý týždeň sa nám podarilo preverovať (vďaka nášmu klientovi, ktorý si nás vybral na preverenie vozidla 🥰) jednu špecialitku pre radosť v podobe Hyundaiu i30 N s výkonom 184 kW, ktoré vedia pekne zatlačiť do sedadla. Keďže sa jednalo o lacnejší kúsok s cenovkou pod 20 000€, nemal som vysoké očakávania od stavu. Jedná sa o športové vozidlo, ktoré má často za sebou ťažký život v podobe havárií alebo jazdenia na okruhu. Čakal som teda jeden z týchto prípadov.
Tento konkrétny kúsok bol z roku 2017, čiže jeden z prvých modelov vôbec. Na svojom “chrbte” si pomaly pripisoval 100 000 najazdených kilometrov. Tak sa teda do toho pusťme.
Preverenie vozidla pred samotným výjazdom nám poskytlo vlastne veľmi prekvapivé výsledky❗️
Podľa poistných záznamov auto nebolo nikdy havarované ani lakované, nemá na sebe žiadnu ťarchu, nebolo ukradnuté. Jediný výkričník máme v časti histórie km.
Keďže ale online overovacie spoločnosti robia históriu km aj z inzertných portálov, kde jeden predajca môže zadať presný počet km podľa odometra a o mesiac keď budú inzerát aktualizovať druhý zamestnanec to zaokrúhli trebárs smerom dole, príklad: predajca 1. 76549km, predajca 2. 76500km už to bude systém vyhodnocovať ako možnú manipuláciu s km a bude v reporte svietiť výkričník. ❗️
Elektronická servisná história nám toho veľa nepovedala, auto chodilo na servis do autorizáku prvé dva roky a celkový posledný záznam bol zhruba pri 70 000 km.
Fyzické preverenie vozidla
Pri kontrole jednotlivých panelov karosérie ma zaujal naozaj zachovalý stav všetkých dielov, žiadne preliačeniny, odtreniny, lak v zachovalom stave. Meranie laku nám neodhalilo žiadne prelakovanie dielu. Skrutky bez dotknutia. ✅
Motorový priestor suchý, bez únikov, pazvukov, olej aj chladiaca kvapalina čistučká. Svetlá sedeli s rokom výroby auta. Podvozok vozidla tak isto vyzeral na svoj vek a km vo výbornom stave. Pri jazde bolo počuť mierne uloženia tlmičov, vzhľadom ale na km a veľkosť kolies je to záležitosť adekvátna. ✅
Potešili aj nové predné brzdy, zadné brzdy kúsok horšie, ale opäť je to spotrebná záležitosť s ktorou treba pri kúpe jazdenky počítať. Pneumatiky boli síce v stave schopnom, žiaľ vpredu iná značka a vzadu iná značka, pozitívom ale bolo že nemali výrazne zodraté hrany dezénu, čiže je to dobrý predpoklad že auto nejazdilo okruhy a výrazné “nakladačky”. ✅
Interiér vozidla bol tiež v peknom stave, na vodičovej sedačke bolo malinké poškodenie poťahu sedadla. Z výbavy bolo všetko funkčné a ako sme pri kórejcoch zvyknutí, výbava veru bohatá. ✅
Testovacia jazda v rôznych režimoch nepreukázala žiadne chyby, môžem teda len opísať môj dojem z auta, ktoré sa správalo ako skutočne športové auto či už od naladenia spojky, presnosti radenia alebo “výbušného” prejavu motora. 🥰
Servisná kniha bola poctivo vyplnená neautorizovaným servisom každých 10000km alebo 1 rok ako určuje výrobca pre túto motorizáciu ✅
Diagnostická skúška vozidla prebehla absolútne bez problémov, vozidlo nevykazovalo žiadne chyby. ✅
Vozidlo sme teda samozrejme odporučili a klientovi prajeme veľa krásnych zážitkov, ktoré mu toto auto určite prinesie. 😎