Ahojte priatelia, BMW modely sa nám nejako poslednú dobu rozbehli, tak tu máme príbeh z ďalšieho prevereného BMW a to konkrétne modelu 320d s 2.0 dieslovým motorom s označením b47, teda vylepšeného “nešťastného” motora n47, ktorý mal svoje muchy.
Klient ma oslovil na kontrolu tohto vozidla pred pár týždňami. Na preverenie som sa tešil, keďže nedávno som tiež vymenil svoje staršie auto a jeden z kandidátov bol práve aj tento kúsok. Ja som sa však rozhodol pre moju “starú” overenú značku. Preto ma potešilo, že sa pozriem na zúbok aj tomuto autu, ktoré som mal osobne vo výbere.
Toto BMW bolo rok 2019, jednalo sa o dovoz z Holandska a malo mať najazdených niečo pod 50000km. Skutočne nízky nájazd na BMW vo flotilovej špecifikácii čo poviete?
Online preverenie – neukázalo žiadne poistné udalosti, ťarchy, podozrenie na stočenie km
Fyzická 146 bodová kontrola vozidla
Kontrola karosérie – neukázala nič čo by nebolo na 5 ročnom aute adekvátne. Tu a tam nejaká skalka, menené čelné okno, vizuálne aj bez meračky laku vidím zastriekaný prah na prednom blatníku a možno kúsoček iný odtieň. Strieborná farba je z mojej skúsenosti na opravy najviac viditeľná. Ďalej si všímam škrabanec na pravom prahu karosérie. Ináč karoséria naozaj pekná. Meranie laku potvrdilo môj odhad prelakovania predného blatníku. Keďže svetlo, šrouby a ostatné časti boli nemanipulované, predpokladám, že sa prelakoval len nejaký škrabanec
Kontrola interiéru – tu bola prvá indícia že km nebudú stočené. Koža nádherná bez škrabanca či známok používania, volant bez škrabanca, radiaca páka tak isto. Pri kontrole som našiel aj kartičku bývalého zamestnanca, ktorým bola žena a musím povedať že o interiér sa starala pekne.
Technická stránka – na aute boli úplne nové brzdy vpredu, vzadu, ešte na nich nebola ani bodka korózie. Zimné pneumatiky s rokom výroby ktorý sedel s autom a mali na sebe tak 60-70% dezénu korešpondoval s udávaným nájazdom. Motor mal krásny studený štart, kvapaliny v poriadku, úniky kvapalín žiadne, motor bol aj v ťažko dostupných miestach úplne čistý tak ako by pri 50000km mal.
Podvozok vozidla- keď nikde inde, tak tu sa mi na 100% potvrdzuje nájazd vozidla. Podvozok vyzerá ako na novom aute. Pri testovacej jazde bol krásne tuhý, nebúchal a vizuálnou kontrolou som na ňom nevidel skutočne žiadne chyby.
Servisná história – pravidelná v BMW, výhodou BMW je že si viete servis skontrolovať aj v infotaimente, v kastlíku pred spolujazdcom som ale našiel aj vytlačenú servisnú históriu ktorá sedela s históriou vo vozidle
Diagnostika vozidla – diagnostika podľa očakávaní bez chyby, vstrekovače v poriadku, DPF filter má ešte pred sebou predpokladaných dlhých 260 000km.
Testovacia jazda – motor krásny ťah, zvuk, prevodovka radila hladko, jemne, podvozok a riadenie príjemne tuhé a športové tak ako sa na BMW patrí. Všetka výbava od držania v pruhoch, tempomat a mnoho ďalšieho funkčné
Po kontrole mi teda neostalo nič iné len s radosťou odporučiť. Keby som v pozícii môjho zákazníka, toto auto by som si ihneď všetkými 20 kúpil. Tak sa aj stalo a náš vážený zákazník sa spokojne pár týždňov vozí na krásnom a od nás preverenom BMW. Prajeme mu veľa radosti a ďakujeme za dôveru pri kúpe.