Čo týždeň dal: Preverujeme naším Áčkom iné Áčko… podľa slov majiteľa, riešime hlúposti (použitý bol expresívnejší výraz v tvare Renault znaku)

Minulý týždeň sme preverili Mercedes triedy A z roku 2017, s 1,6l turbo benzínovým motorom. Presne takéto auto využívame na preverenia vozidiel aj my.
Vlastnil som dva modely triedy CLA, GLA a teda poznám platformu A triedy veľmi dobre. Môžem povedať, že som sa na toto preverenie jazdenky naozaj tešil, veď čo je lepšie ako mať reálne skúsenosti, vedľa seba dve také isté autá a pri testovacej jazde presadnúť z jedného auta do druhého?
Pri fyzickej kontrole na mieste sa to začalo dobre, auto nevyzeralo vôbec zle, po prezretí a premeraní karosérie nebolo lakované ani havarované. Na nárazníku sa nachádzal veľký škrabanec, na ktorý sme boli dopredu upozornení. Brzdy zánovné, studený štart motora bez problémov (kvôli rozvodovej reťazi je dôležitý), motor suchý, podvozok po vizuálnej stránke vyzeral dobre.
Trochu ma sklamali totálne zodraté predné pneumatiky, ktoré už mali dezén závodných semislickov na formulu a na ceste nepríjemne hučali (ako sa dalo čakať)…
Už pri pohýnaní cítim trochu vôlu v riadení a počujem praskanie pravdepodobne od uloženia tlmičov, na to, že rozdiel v autách je len 20000km (v prospech nášho), mal som pri testovacej jazde pocit z preverovaného auta, že má minimálne dvojnásobok kilometrov čo píše odometer.
Diagnostika nám ukázala pravdepodobne starú chybu v pamäti, keďže sa nám po vymazaní opäť nevrátila. Jednalo sa o teplotný snímač riadiacej jednotky.
Aké “Renaultoviny” sme našli?
– Zodraté pneumatiky
– Prelakovanie predného nárazníka
– Výmena uloženia tlmičov
– Vôľa v riadení
– Kompletné tepovanie a čistenie interiéru
Vo výsledku auto bolo po motorickej stránke v poriadku, všetko funkčné, keď si ale porovnám stav nášho a preverovaného vozidla, bol tam výrazný rozdiel snáď vo všetkom. Pri autách teda rozhodne platí príslovie “Aký pán, taký krám, takého i koňa mám.”