Čo týždeň dal: Prekliate Hyundaie i30?

Ahojte, nedávno sme preverovali dva Hyundaie i30 vo verzii kombi. Za nás veľmi pekné auto so spoľahlivou technikou. Jeden bol benzín, pre klientku, ktorá chodí obvykle len po meste, ale potrebuje veľký kufor a priestor pre vozenie detí. Zaujala ju najlacnejšia i30 na trhu, čo už je vopred podozrivé. Keďže vždy robíme dopredu online report, aby sme si ušetrili čas a klientovi peňaženku, ani v tomto prípade to nebolo ináč. Vyskočili na nás 4x poistné udalosti, z toho jedna za 4500€ (nie je to brutálne veľa, ale keď máte ďalšie 3 z každej strany…) ďalej bolo vozidlo v leasingu a čerešnička na torte bolo stočenie kilometrov. Toto všetko “len” za 10000€. Keďže žiadna iná zaujímavá i30 na nás nevybehla, rozhodli sme sa pre konkurenčnú značku.
Ďalšia i30 mala byť pre klienta, ktorý chce tiež rodinné vozidlo ale najazdí viac km, takže sme do výberu zahrnuli aj diesel.
Prvý kúsok nám predali v rýchlosti, že sme nestihli naň ani zavolať.
Druhý kúsok vyzeral podľa slov predávajúceho veľmi dobre, žiadne veľké viditeľne škrabance na vozidle nie sú. Report vyzeral tiež veľmi dobre, auto by nemalo mať žiadne poistné udalosti, ťarchy ani nič podobné.
Realita? Auto poškriabané z každej strany, kľúč zošľahaný na 200000km (auto malo mať 100000km) sedačka mäkká, vysedená. Servisná knižka aj servisná historia abosulutne žiadna, štítok z výmeny oleja sa mi tiež nepodarilo nájsť. Bavíme sa o 3-4 ročnom aute so 100000km… asi najviac ma ale prekvapila brutálne zle vykonaná oprava zadného blatníka, kedy tam bol zastriekaný prach, viditeľná hrana lakovania… Po týchto skutočnostiach som zdvihol kotvy a ďalej ani nepreveroval, veru takéto autá pre našich klientov nehľadáme.