Ahojte priatelia, nezaháľame a každý deň sa stretávame či už s dobrými alebo zlými jazdenkami, ktoré pre vás preverujeme.
Z pochopiteľných dôvodov nie všetky preverené vozidlá sa sem majú možnosť dostať. Nedávno sme preverovali viacero “zaujímavých” vozidiel, s ktorými by som sa rád s vami podelil. Nebudem konkretizovať, aké auto a kde, pretože je na každom kupujúcom, aby si stav vozidla pred kúpou overil / dal overiť a oboznámil sa s jeho stavom, ako aj stojí v nejednej kúpnej zmluve. Ak sa na to necítite, tešíme sa na spoluprácu s vami.
. S prvým adeptom ma kontaktovala nadšená zákazníčka, ktorá sa zamilova do farby, maximálnej výbavy a silného motora. Bolo to 4 ročné auto, ktoré malo mať najazdených len pár tisíc km a mala to byť taká “garážová” uloženka. Zákazníčka bola iniciatívna a urobila si ešte pred kontrolou svoj online report v ktorom sa ale nevyznala. S online reportom sme jej pomohli sa zorientovať a ukázal poistnú udalosť za viac ako 10000€ čo na neprémiovú značku nie je málo.
Podľa rozpisu náhradných dielov, ktoré boli použité pri oprave ale škoda nevyzerala nejak hrozivo. Neboli poškodené podvozkové, motorové či základné karosárske diely. Tak isto ani interiér ako airbag či bezpečnostné pásy. Vyzeralo to len na kúsok väčší “ťuk” na prednú časť. Zákazníčka by to vedela v prípade ostatných bezchybných vecí akceptovať.
Realita vlastne bola podobná reportu a oprava z autorizovaného servisu vykonaná slušným spôsobom. Dopasovanie dielov sedelo pekne, lakovacie práce vykonané pekne a dokonca niekto aj prekryl farbou šrouby dielov aby to vyzeralo ako originál z výroby. Meranie laku nám len potvrdilo report, diely boli menené a prelakované, žiadna oprava, v pôvodných výrobných hodnotách bol len kufor a strecha
Horšie to už začalo byť pri kontrole motorovej časti a diagnostiky. Pri otvorení motorového viečka som si vzhľadom na počet km všimol už pomerne slušne začínajúcu vrstvu karbónu na veku ventilov a olej čierny ako z fastfoodovej fritézy. Vzhľadom na počet km sa mi to nezdalo. Pri kontrole vozidla diagnostikou a overení km z riadiacich jednotiek sme mali okamžite podozrenie na stočenie kilometrov.
. S druhým adeptom to bola už taká klasika, ktorá nášho verného zákazníka, ktorému sme v minulosti preverovali Mazdu CX-5, veľmi nahnevala. Ja osobne som na to zvyknutý a vôbec ma to už za tie roky neprekvapuje. Zákazníkovi sme pomáhali vybrať malý benzínový automat pre jeho drahú polovičku do mesta. Áut bolo veľa no s dobrým pôvodom, servisnou históriou (preukázateľnou) už ani nie.
Nakoniec sme vybrali so zákazníkom slovenské auto, prvý majiteľ, full servisná elektornická história, ktorú sme mu preverili. V minulosti mal byť lakovaný len zadný nárazník. Realita? Tu nám našťastie už online report ušetril cestu a v minulosti bolo vozidlo poškodené rovno 3x v sumách 5500€, 2800€ a 1500€. Pri aute v hodnote nového okolo 12000€ pomerne slušné.
Tá najväčšia suma obsahovala diely ako: ramená, olejová vaňa, nádrž, výfuk, predná časť, airbagy… tá menšia zase zadnú časť, výstuhu, švikovanid a ľavú stranu kde bolo tmelenia ako na sochárskej škole . Zo zadného nárazníku o ktorom tvrdil predávajuci sa vykľulo oveľa viac a teda sme principiálne toto auto vylúčili
. Adept bola echt prémiová značka s veľkým motorom. Preverili sme elektronickú servisnú históriu – v poriadku, preverili sme online report (stk, ek, ko, servisné záznamy mimo autorizák, poistné udalosti) – všetko v poriadku. Auto nemalo byť lakované, bolo… aj pretmelené mierne, čo však nebol problém pretože sa jednalo o malú časť na dverách a na vozidle bola skutočne dobrá cena. Pri diagnostike a výčite km sme však mali opäť malú nezrovnalosť v počte najazdených km a stope v riadiacej jednotke.
Na záver by som rád doplnil, že používame profesionálnu značkovú diagnostiku ktorá už nejednému zákazníkovi pomohla minimálne predísť potenciálnym problémom a potvrdzuje, že online report, elektornická servisná história či dobré meno predajcu určite môže pomôcť, nič však nenahradí fyzickú kontrolu s kvalitným vybavením.