Príbeh z overenia vozidla: treba preverovať 2 ročné autá za 35-40000€? Pomáhame si elektronickou servisnou históriou z autorizáku… Škoda Kodiaq RS 2.0 TDi
Príbeh z overenia vozidla: treba preverovať 2 ročné autá za 35-40000€? Pomáhame si elektronickou servisnou históriou z autorizáku… Škoda Kodiaq RS 2.0 TDi
Ahojte priatelia, nedávno ma kontaktoval zákazník so žiadosťou o pomoc pri kúpe Škody Kodiaq RS s 2.0l bi turbo dieslom so 176kW. Poviete si, že v cenovej kategórií okolo 35-40000€ to nemôže byť problém, obzvlášť pri 2 ročných autách, ktoré majú okolo 100 000km. Žiaľ to som si myslel aj ja.
Prvý kúsok, ktorý sme našli vyzeral fajn, 2019, nájazd okolo 100 000km. Online preverenie neodhalilo žiadne poistné udalosti, nepáčili sa nám ale podivne vedené servisné záznamy, ktoré možno upozorňovali aj na manipuláciu s najazdenými km. Zbytočne riskovať ideme ďalej. Cena 36000€
Druhý kúsok, ktorý si našiel zákazník bol ročník 2019 so 110000km. Prešvihnutý servis o 40000km! Auto bolo navyše dovezené zo Švédska + to predával podivný a neochotný súkromný predávajúci. Cena tesne pod 35000€
Tretí kúsok bol neskorý mesiac 2020, s výraznejšie viac kilometrami. Áno, kilometrov kúsok viac ako ostatné, v servisnej histórii sme ale videli vymenené rozvody (pri 2.0l bi turbo motoroch je interval 120 000km) a celkom peknú pravidelnú históriu. Videli sme trochu viac reklamácii ako je bežné, ale všetko by malo byť opravené. Realita?
Auto vyzeralo byť pri príchode vo veľmi peknom stave. Predávajuci bol ochotný a nápomocný. Premeranie laku dopadlo na výbornú, nič lakované, tmelené alebo výrazne poškodené. Snáď zamrzí len mierny škrabanec na prednom nárazníku a oskalkovaný predok, hold nie je to nové auto. Šrouby tak isto neboli nikdy povoľované. Svetlá sedeli s rokom výroby, chladiče originál, predná výstuha pôvodná. Interiér vozidla ma tiež milo prekvapil, tu vidno výhodu diaľničného auta do ktorého sa sadne a dlhé hodiny vezie. Sedačky a ich vysoké bočnice nepoškodené, nastupovacie prahy ako nové. Všetka výbava funkčná na 110%.
Testovacia jazda absolútne bez problémov, studený štart prebehol tak ako by mal, motor suchý, nikde žiadne úniky. V prípade tohto silného Bi turba je použitá asi tá najlepšia prevodovka od VW s označením DQ500, manuálny režim, kickdown všetko zvládala s gráciou. Potešili aj nové predné brzdy
Pri takýchto moderných autách nám teda ostáva ešte posledná a jedna z najdôležitejší vecí – diagnostika + preverenie najazdených km z riadiacich jednotiek vozidla . Kilometre nám diagnostika potvrdila tak ako aj pravidelný servis v Škode diagnostika nenašla žiadne závažné chyby, bude potrebná len výmena batérií v kľúči číslo 1 a 3.
Na záver len toľko: preverujte a pokiaľ nemáte na to čas, radi vám s tým pomôžeme. Pokiaľ nekupujete nové auto, obvykle je tam vždy nejaká vec, o ktorej by ste mali minimálne pred kúpou vedieť