Ahojte priatelia, nedávno ma oslovil zákazník s pomocou o preverenie jazdenky, ktorá má potenciál na dlhý život, kde by sa menil len olej a filtre. Vybral si Toyotu Auris vo verzii kombi s jednoduchým 1.6l motorom z roku 2019 a najazdenými len 60 000km. Proti tejto voľbe nemám absolútne žiadne výhrady. Je to motor zo starej školy bez turba či priameho vstrekovania. Ušetrí to majiteľovi starosť od vytvárania karbónu či riedenia benzínu s olejom pri krátkych trasách. Samozrejme ale aj takýto motor si vyžaduje dôkladný servis hlavne kvôli mechanickým zložitostiam ako premenné časovania ventilov a podobne.
Elektronické preverenie vozidla a elektronická servisná história.
Servisná história vyzerala podľa záznamov z autorizovaného servisu pravidelná a online report nám neukázal žiadne poistné udalosti, ťarchy, leasing či iné problémy. STK a Emisná kontrola sedela so servisnými záznamami
Fyzická 146 bodová kontrola vozidla :
exteriér: prvé čo ma okamžite sklamalo pri detailnej kontrole exteriéru bol jeho samotný stav. Samozrejme, nebol to koniec sveta, ale vzhľadom na km a jednu z najvyšších cien som očakával výrazne viac. Odrenina na prednom nárazníku, škrabance asi od konárov na C- stĺpiku, klasicky ako na Japoncoch začínajúca hrdza na piatych dverách, preliačeniina nad C- stĺpikom, vlhkosť a mach v zadných svetlách (celkom častá vec pri tomto modely)…
interiér: prvé čo človeku padlo do oka, vzhľadom na malý nájazd kilometrov bol “zošlahaný” volant, ktorý už bolo nepríjemné aj držať. Ostatné časti interiéru vyzerali fajn a niesli len bežné známky užívania.
podvozok: na môj vkus vzhľadom na kilometre a jednu z najvyšších cien na trhu dosť poznačený povrchovou koróziou, ktorá síce nemá výrazný vplyv na funkčnosť, ale naznačuje, že auto dosť veľa stálo a pravdepodobne na tráve či podobných vlhkých miestach.
technická stránka: motor suchý, studený štart dobrý, prejav motora dobrý, brzdy ešte v akceptovateľnom stave a niečo požijú. Kvapaliny v poriadku. Tu nemám väčšie výhrady.
diagnostika bez chyby, výčit km sedel s podkladami od vozidla
meranie laku karosérie či jej povrchov neukázalo žiadne opravy z minulosti
testovacia jazda: klasické povrzávanie silentblokov od státia vozidla na vlhkom povrchu by som bral ešte športovo, ale zvláštny hluk od prevodovky sa mi páčil už menej.
Vzhľadom na omnoho vyššie očakávania od auta so 60000km, ktoré si predávajuci cenil cez 15000€ mi prišlo neadekvátne a keby je aj cenovka výrazne nižšia, myslím, že človek dokáže kúpiť lepší stav. Za nás sme auto neodporučili.