Dnes preverujeme opäť v známom a nenávidenom autobazári. Je na to ale dôvod? Môj názor na autá po dôchodcoch…
Dnes preverujeme opäť v známom a nenávidenom autobazári. Je na to ale dôvod? Môj názor na autá po dôchodcoch…
Ahojte, pred pár dňami sme preverili Hondu Civic s 1,4 i-Vtec motorom. Preverovali sme ho v troch áčkach na pobočke v Bratislave. Oproti našej staršej návšteve, kedy sme preverovali Hondu CR-V (ktorej príbeh si môžete nájsť v histórii nižšie) sa zmenilo asi len počasie ktoré bolo naozaj zlé na máj… 6 stupňov, pršalo, fúkalo… čo už, počasie si nevyberieme.
Aká bola požiadavka?
Klient má požiadal o pomoc s výberom jazdeného autá ktoré:
– nebude európskej produkcie, ideál atmosférický motor, 2013 vyššie
– cena do 9000€
Vybral som mu teda Hondu Civic z roku 2013 s pokľdunejším 1,4l motorom a výkonom 73kw, ktorý síce nenadchne pretekársky založených vodičov ale brzdou premávky rozhodne nie je a odvďačí sa ukážkovou spoľahlivosťou a na diaľnici poteší 6 stupňová prevodovka.
Prv sme vybrali kúsok u súkromného kšeftára s autami, ktorý mal pod 40000km za 10 rokov. Motor, prevodovka a stav podvozku tomu rozhodne zodpovedal. Vlastne aj zimné a letné pneumatiky, ktoré mali 10 rokov ale dezén bol vo výbornom stave. Žiaľ predajca bol natoľko seriózny, že nám vozidlo predal, do kým si stihol klient po neho prísť. Podotýkam že za tie roky a XYZ áut sa to nikdy nestalo. Vozidlo bolo po dôchodcovi, mimo strechy každý diel tmelený a lakovaný.
Potom si klient vybral Toyotu Corollu z 2013 roku. Auto po technickej stránke vo výbornej kondícii, pravidelný servis v Toyote, nové pneumatiky, brzdy v dobrom stave, interiér relatívne pekný… žiaľ auto opäť po dôchodcovi a vizuálna stránka tomu napovedala. Auto lakované, tmelené a dokonca ešte aj po krupobití (oprava aj s lakovaním), zadný kufor neopravený plný jamiek. Oprava celého auta bol veľmi lacná, tak ako pekne vyzerá z 2m tak blízky pohľad bol sklamanie. Vzhľadom na enormne vysokú cenu auta sa klient rozhodol, že toto nie je cesta.
Čo sa mi páčilo?
auto malo pravidelný Honda servis do 2020
vizuálna stránka vzhľadom na rok fajn, na dieloch karosérie nebola žiadna hrdza
vo vozidle všetko funkčné, interiér zachovalý
motor suchý, studený štart perfektný, kvapaliny v dobrom stave
podvozok vozidla bez vôlí
diagnostika bez chyby
Čo sa mi nepáčilo?
predný silentblok KO
pneumatiky KO (z druhej strany potvrdzujú najazdené km vozidla)
brzdy KO
lakované, tmelené zadné lemy blatníkov a viaceré časti karosérie
tesnenie spolujazdcovych dverí
vŕzganie vymeneného čelného skla na nerovnostiach
mierne poškodený spodný kryt motora
Vo finále by som teda len upozornil, že auto po dôchodcovi neznamená vždy stav vozidla z výroby. Po technickej stránke sú tie autá v poriadku, treba ale počítať, že kvôli horšiemu odhadu sa stávajú menšie poškodenia pri ktorých je dôležitá kvalitná oprava karosérie + treba počítať so staršími pneumatikami, prípadne horšími brzdami. Áčko ale hodnotím pozitívne, opäť to len potvrdzuje moje dlhodobé presvedčenie, že všade sa dá kúpiť dobré aj zlé auto, treba si ho len kvalitne preveriť.