Ahojte priatelia, nedávno sme zákazníkovi pomáhali vybrať a preveriť jazdenú Hondu CR-V z roku 2019 s benzínovým 1.5l motorom s turbom. Jeho požiadavkou pri výbere bolo, aby vozidlo malo priestranný kufor kvôli jeho práci s veľkými časťami pre akváriá … Zákazník mal preferenciu v Japonského výrobcu, keďže bol doteraz s autami zo zeme vychádzajúceho slnka maximálne spokojný … benzínový motor vzhľadom na kratšie trasy bol samozrejmosťou.
Prečo to má toľko servisných záznamov?
Ako vždy sme začali s preverením poistných udalostí, leasingov, tiarch, počtu majiteľov atď.
V tomto smere si Honda viedla veľmi dobre, v minulosti menšia oprava zadnej časti, výmena nárazníka, prelakovanie piatych dverí, auto malo dvoch majiteľov. Pri overení servisnej histórie ma zaujalo veľmi veľa servisných záznamov, po detailnom čítaní záznamov som zistil, že prvý majiteľ bol celkom fajnšmeker. Po kúpe vozidla olej vymenený po 5000km (pri novom vozidle vždy odporúčam prvú náplň vymeniť po kúsok väčšom nábehu okolo 5000km aj ja), následne o 3 mesiace a 5000km opäť vymenený olej a potom každých 10000km. Premýšľam či sme tu už aj po tých stovkách áut mali takú servisnú históriu… . V každom prípade veľmi poteší, že sa niekto o auto nadštandardne staral.
Ako dopadla naša 146 bodová kontrola vozidla?
– exteriér vozidla v dobrom stave, občasné škrabance, náletová hrdza (bežné, stačí dobre dekontaminovať a preleštiť povrch) nejaká tá skalka, adekvátne najazdeným km povedal by som
– meranie hrúbky laku častí karosérie a karosérie sedelo s online reportom, prelakovanie dverí od kufra zhruba vo výške 220 mikrónov.
– interiér vozidla v peknom stave, nefajčiar, sedadlá nepoškodené, palubná doska tak isto… keby veľmi hľadáme tak je klasicky zošúchaná radiaca páka a škrabanec na volante…
– motorická stránka vozidla bola absolútne v poriadku (benzínovú Hondu, ktorá by mala technicky niečo vážnejšie som ešte nemal šťastie stretnúť ). Kvapaliny čisté, motor suchý, studený štart “Šepot kvetín”
– brzdy vozidla boli už v horšom stave, mimo väčšej korózie už mali kotúče výraznejšiu hranu. Čo to ešte pojazdia, ale o pár tisíc km by som odporučil výmenu.
– na vozidle boli zimné pneumatiky kvalitnej značky v dobrom stave, k autu sme dostali ešte zánovné letné pneumatiky
– diagnostika vozidla bol bez chyby, výčit km z riadiacich jednotiek sedel s počtom km na odometri
– testovacia jazda nepreukázala žiadne nežiaduce zvuky zo žiadnej časti vozidla, motor bol pekne živý a vedel si poradiť aj s takýmto väčším SUV
Pri kontrole vozidla ma ešte zaujalo veľmi dôsledné “doťuknutie” dverí, aké dnes už nemajú ani prémiové značky. Vzhľadom na veľmi zaujímavú cenu a adekvátny stav sme vozidlo samozrejme odporučili. Zákazníkovi ďakujeme, že si nás vybral na pomoc s výberom a preverením vozidla.