Ahojte priatelia, nedávno ma kontaktoval zákazník s prosbou o pomoc pri výbere a následnej kontrole jazdeného sedanu. Po dlhšej komunikácii o používaní vozidla som vyrozumel, že vozidlo bude primárnejšie tráviť čas v meste a medzimestskej premávke a raz mesačne si urobí dlhý výlet. Diesel som teda vylúčil, keďže pri dnešnej zložitosti sa reálne nevyplatí ľuďom, ktorí na ňom “nenasekajú” denne desiatky či stovky kilometrov. Dnešná úspornosť benzínových či hybridných motorov takisto už dobieha spomínané diesle. Samozrejme diesel stále dáva veľký zmysel ľuďom, ktorým pozitívne vyjde rovnica: ročný nájazd, obstarávacia cena benzín vs diesel, rozdiel v spotrebe (reálnej)… napríklad pri kúpe môjho súkromného vozidla boli ceny benzín:diesel v podstate 1:1 a k tomu keď som si pripočítal môj ročný nájazd 50-60000km, nemusel som dlho rozmýšľať
Online report a online servisná história pred kontrolou vozidla
Online report bol absolútne čistý, bez poistných udalostí, ťarchy, pozastavenia prevádzky, prvý majiteľ… úplný ideál … samozrejme to, že je online report “čistý” ešte nemusí znamenať, že auto je v tip top stave, dáva to 20% nádej, že by to mohlo dopadnúť pri osobnej obhliadke dobre. Elektornická servisná kniha vyzerala tiež výborne, interval 1 rok či 15000km dodržiavaný pravidelne
Fyzická 146 bodová kontrola vozidla
Keďže obhliadku vozidla v tomto prípade zabezpečil náš zákazník, predajca v autorizovanom servise nevedel, kto presne príde. Pri príchode ma predajca potešil, povedal, že nás sleduje na sociálnych sieťach a je fanúšik, za čo ďakujeme a pozdravujeme. Musím pochváliť prístup predajcu, ktorý bol po celú dobu obhliadky ochotný a nápomocný s akýmikoľvek požiadavkami. Auto bolo takisto pekne nachystané na obhliadku
Exteriér vozidla: pri kontrole exteriéru som si všimol na spodnej hrane predného blatníka zle odstránenú kryciu pásku, čo naznačovalo, že minimálne tento diel bude prelakovaný, ďalej sa našli už len bežné odreninky od skaliek či škrabanec na prednom nárazníku zo spodnej strany (to som zatiaľ videl na každej Corolle, keďže ľudia sú zvyknutí parkovať nad obrubník – ale žiaľ nie každé nové auto to dovoľuje ). Stav exteriéru hodnotím ako veľmi v poriadku
Meranie hrúbky laku: ako sme písali vyššie, predný blatník bol mimo poisťovňu prelakovaný. Keďže nebol z vozidla dávaný dole a hodnoty v najhrubšom mieste boli okolo 200um, predpokladám, že sa prelakoval len nejaký škrabanec. Ostatné povlakové vrstvy karosérie boli vo výrobných hodnotách. Keďže auto nie je nové a oprava je vykonaná slušne, akceptujeme
Interiér vozidla: interiér vozidla bol vo výbornom stave, stále voňavý, volant či radiacia páka, ktoré bývajú často poškriabané, vyzerali ako z nového auta. V interiéri som si všimol aj zimné kompletné kolesá, ktoré síce musím vždy vyložiť, aby som mohol skontrolovať interiér vozidla a potom naspäť vložiť, čo je kondička niekedy ale zvládol som a zákazníka v tejto výbornej nakúpnej cene určite ešte kompletné kolesá potešia
Technická stránka: tu sme nemali vôbec žiadne výhrady, motor po otvorení kapoty aj bez umytia vyzeral akoby zišiel z výrobnej linky, čo potvrdzovalo aj nižší nájazd cca 40 000km, suchý, studený štart bez problémov, pri kontrole náplní motorový olej vyzeral tiež stále dobre. Menšou výhradou boli zadné brzdy, ktoré sa pravdepobne už neobrzdia a bude potrebné ich vymeniť
Diagnostika: absolútne bez chyby pred či po jazde. Sedel aj výčit km z riadiacich jednotiek
Podvozok: ten vyzeral dobre, nič nebúchalo, neklepalo, tlmiče suché ale bolo vidno že vzhľadom na rok a km asi auto parkovalo na tráve
Testovacia jazda: absolútne bez výhrad, pod kapotou pracoval osvedčený atmosférický 1.6l motor s výkonom 97kW, ktorý je už dlhé roky overený. Má výbornú spotrebu a príjemný ťah. Auto sa správalo tak, ako by malo s týmito km.
Auto sme samozrejme odporučili, vzhľadom na výbornú cenu a ako ukázala naša 146 bodová fyzická kontrola aj výborný stav, sme nemali žiadne zásadné výhrady a v tejto cenovke by sme hľadali len veľmi ťažko lepšie vozidlo.