Ahojte priatelia, nedávno ma oslovil zákazník s prosbou o pomoc pri vyhľadaní a preverení jazdeného vozidla do 20 000€. Podmienkou boli kombik, automatická prevodovka, v ideálnom svete poteší aj “nejaká” záruka. Zaujímavou požiadavkou bolo aj aby vozidlo bolo tiché hlavne od podvozku. Pri značkách s nižšou cenovkou pri nákupe nového (keď sa nebavíme o športových typoch vozidiel kde ide o váhu) je to jeden zo základných parametrov kde výrobca šetrí. Zákazník ale spomenul, že raz ho viezol kamarát v Renaulte Megane (2016+) a že mu to prišlo slušne odhlučnené. Dlhšie som už Megane 4. generácie nepreveroval, nevedel som teda “fundovane” poradiť ale všeobecne keď som preveroval Megane 4. generácie prišlo mi to ako veľmi príjemné a za mňa pekné auto v ktorom je môj obľúbený motor 1.5 DCi či spomínaná 1.33 TCe v spolupráci s Mercedesom.

Prešli sme si teda viacero ponúk, do výberu som zaradil aj VW Passat, ktorý je príjemné nenápadné auto s dostupným servisom, či Mazdu 6 po facelifte, ktorá sa za tichosť a prejav jazdy nemusí vôbec hanbiť, no žiaľ do 20 000€ sa bavíme o 6 ročných autách a vyššie… pozrel som sa teda aj na spomínaný Megane, našiel som zákazníkovi pekný kúsok v hlavnom meste u autorizovaného predajcu z roku 2023, s nájazdom 32000km. Automat, slušná výbava, v záruke (vraj), cenovka hlboko pod 20 000€. Naozaj zaujímavé 🤔

Online report a elektronická servisná história 💻
Online report nám neukázal žiadne pochybenia, auto by malo byť bez poistných udalostí, vykonané nejaké nešpecifikované servisné úkony (preveríme priamo u dílera aby sme vedeli presnejšiu históriu), u dílera sme zistili peknú a pravidelnú servisnú históriu, prezutie pneumatík, dvakrát servisná prehliadka, aktualizácia jednotky vstrekovania a platná záruka do 2027 ✅
Naša 146 bodová fyzická kontrola jazdenky 👨🏼‍🔧
– Meranie laku a kontrola karosérie: na Meganoch 4. generácie je použitých veľa plastových častí karosérie (asi kvôli váhe) a teda pri nich ostáva len stará dobrá vizuálna kontrola opráv, prístroj odmeria len kovové diely, nič ale nenasvedčuje lakovaniu či opravám. Vizuálne pár odrenín od skaliek ale zodpovedajúce kilometrom. Sklá nepoškodené ✅
– Interiér vozidla: pekný zachovalý, nefajčiar, v pozadí stále podtón nového vozidla. Interiér bol dosť znečistený ale musím povedať, že obhliadku sme dohodli len ráno a na obed sa už auto preverovalo, predajca teda nemohol stihnúť nechať auto vyčistiť. ✅
– Technická stránka: pneumatiky v dobrom stave Continental, brzdy v dobrom stave, svetlá, úchyty, nosníky pôvodné. Studený štart motora bez problémov, všimol som si len únik oleja okolo konektora na ovládanie olejového čerpadla ❌. Ostatné časti motora bez poškodení či únikov.
– Diagnostika: nejaké staršie uložené chyby sa našli ale nič dôležité, po premazaní a testovacej jazde sa nič nevrátilo, výčit km sedel s počtom najazdených km na odometri. ✅
– Kontrola podvozku: nič nezvyčajné čo by nesedelo k roku výroby a najazdeným kilometrom sme nenašli, Francúzi zvládajú aj antikoróznu ochranu veľmi slušne. Zaujalo ma zaujímavé šikmé uchytenie zadného tlmiča. ✅
– Testovacia jazda: absolútne bez problémov, zaujala ma na dnešnú ekologickú dobu živá reakcia na plyn a ostrosť motora, prevodovka radila pekne jemne, podvozok naozaj tichý a pohodlný. Aký bol komfort vozidla sa dozviete v reels videu. 🙌🏼✅
Auto sme samozrejme s menšími výhradami odporučili a zákazníkovi ďakujeme za dôveru a prajeme veľa spokojných kilometrov! 😎