Ahojte kamaráti, na začiatok mi dovoľte popriať vám šťastný nový rok a dúfam že aj rok 2024 nám prinesie veľa zaujímavých áut na preverenie, aby som vám mohol aj naďalej sprostredkovať zážitky, zaujímavosti a starosti z nášho pracovného života v oblasti jazdených vozidiel .
Ešte pred sviatkami ma zákazník požiadal o pomoc pri kúpe vysneného jazdeného Mercedesu triedy E v nádhernom prevedení Coupe. Pod kapotou pracoval 3.0l, 6 valcový motor s výkonom 333ps a 480nm . Parametre perfektné ale sme tu na preverenie stavu a histórie, nie testovanie tak poďme na fakty.
Prvý kúsok sme vybrali u predajcu na strednom Slovensku. Auto bolo z roku 2017 a malo najazdené niečo cez 100 000km. Z fotiek vyzeralo veľmi pekne, po preverení poistných udalostí sme ale zhodnotili, že auto si zažilo pomerne veľa poistných udalostí a vo svojej podstate na aute nebol diel, ktorý by nebol lakovaný či tmelený. Najväčšia udalosť bola vo výške 7500€ na zadnú časť. Vzhľadom na cenu okolo 40 000€ sme toto neboli ochotní akceptovať.
Druhý kusok sa nachádzal u autorizovaného predajcu v Bratislave. Poistné udalosti neukázali žiadne zásadné poškodenia ani pochybnosti o histórii.
Pri príchode ma sklamalo, že auto bolo nenachystané (asi z časového dôvodu) a bolo zasnežené, zamrznuté tudiž prvé čo ma čakalo bol studený štart a testovacia jazda, ktorá smerovala na “opláchnutie” teplou vodou, ktoré v tomto zimnom, zasneženom počasí absolvujeme často. Ak má zákazník očakávanie v zánovné vozidlo, bude ho zaujímať každý škrabanec, čiže k tomu potrebujeme karosériu perfektne čistú.
Predajca mojej požiadavke bez problémov vyhovel a smerovali sme na opláchnutie vozidla vodou. Testovacia jazda samozrejme prebehla ako v novom aute, všetci asistenti funkčný (adaptívny tempomat, držanie v pruhoch, CarPlay atď.), jazda bola tichá, hybridné ústrojenstvo, podvozok, prevodovka fungovali tak ako by malo
Pri príchode ma uvítal ochotný predajca jazdených vozidiel, ktorý si so mnou prešiel všetky podklady od vozidla ako: servisná história, reklamácie, či ich protokol z kontroly vozidla. Následne nám doprial dostatok času na kontrolu a testovaciu jazdu.
Karoséria vozidla: karoséria na sebe niesla bežné 6 ročné používanie. Výraznejšie sú: škrabanec na zadnom nárazníku, škrabanec na predných dverách, stopy skaliek na prednom nárazníku a kapote, odreniny na diskoch. Meračkou laku sme si potvrdili, že v minulosti boli prelakované len predné dvere, ostatné diely pôvodné.
Interiér vozidla: interiér vozidla v mojej obľúbenej béžovej koži neniesol výraznejšie používanie. Sedadlá, volant, stropnica, prepínače boli krásne zachovalé. Vytknúť by sa dala len “odtlačená” opierka od ostrejšieho lakťa predchádzajúceho majiteľa
Motorická stránka: studený štart, kontrola kvapalín, únikov kvapalín, svetiel, prípadných stôp po oprave nehody dopadlo absolútne bez výhrad. Kardán či diferenciál na pohon všetkých štyroch kolies taktiež bez chyby.
Diagnostika: neukázala žiadne chyby motora, prevodovky, funkčnosti výbavy či pohonu všetkých štyroch kolies. Našli sme len závadu senzora dovretia kufrových dverí, ktorú predajca pred odovzdaním odstránil
Testovacia jazda a podvozok: testovacia jazda bola dostatočne dlhá, vozidlo mohlo prejsť kompletnou kontrolou asistenčných systémov, chodu, ťahu, zvuku motora či funkčnosti prevodového ústrojenstva. Samozrejme sme nezabudli ani na podvozok, ktorý bol na vzduchových mechoch, kde je potrebné (mimo iného) vyskúšať zvyšovanie alebo znižovanie svetlosti vozidla. Všetko plne funkčné
Budúce investície: predné brzdové kotúče + platničky, servisná prehliadka o 91 dní, pneumatiky z roku 2018 by som maximálne dojazdil túto sezónu.
Keďže sa s ochotným predávajúcim dohodla seriózna zľava na odstránenie týchto ináč bežných servisných úkonov, ktoré plynú z používania, vozidlo sa odporučilo ku kúpe a zákazníkovi už pár týždňov robí radosť. Ďakujeme mu za dôveru a prajeme veľa šťastných kilometrov!