Pre klienta sme prevereli jazdenku: Opel Insignia 2018 s automatickou prevodovkou. V akom stave bude 1 rok odstavené vozidlo?
Pre klienta sme prevereli jazdenku: Opel Insignia 2018 s automatickou prevodovkou. V akom stave bude 1 rok odstavené vozidlo?
Minulý týždeň som mal šťastie na preverenie Opel Insignia 2018, ktorý poháňal 1,6l dieslový motor s výkonom 100kW. Auto malo mať najazdených niečo okolo 185000km, pravidelnú servisnú históriu a mal to byť dovoz z Nemecka.
Na toto auto som sa vlastne tešil, vzhľadovo sa jedná podľa mňa o veľmi pekné auto. K bazáru som tiež nemal výhrady, keďže som tu v minulosti už autá odporučil. Nechávajú dostatok času na preverenie a sú ochotní poskytnúť aj zdvihák na dôkladné preverenie podvozku vozidla, prípadne únikov prevodovky a podobne.
Online preverenie a elektronická serviska
Online preverenie nám neukázalo žiadne poistné udalosti ani žiadny iný zádrhel ako ukradnutie vozidla, leasing alebo podobne.
Kedže Opel do roku 2019 mal aj elektronickú servisku, mal som možnosť nazrieť na uvádzanú pravidelnú servisnú históriu, ktorá sa mi kontrolou len potvrdila. Pri kontrole záznamov zisťujem, že auto je dovezené z Belgicka a nie Nemecka. Vyzerá to ale všetko super, poďme na realitu!
Fyzické preverenie vozidla v Bratislave
Pri príchode som si všimol, že auto je už dlhšiu dobu na predaj. Pavučina, tu a tam nejaká vegetácia a mach… Že by mal Opel také zlé renomé, že ho nikto nechce?
V každom prípade predomnou stojí vizuálne veľmi pekný kúsok auta. Biela perleť, môj obľúbený biely kožený interiér, vynikajúca výbava, ktorá zahŕňa: LED svetlá, masážne sedačky, elektrické sedačky, elektrický kufor a mnoho, mnoho ďalšieho…
Pri meraní laku ma prekvapila na všetkých dieloch vyššia vrstva laku, pri perleťových lakoch sa s tým ale stretávam a nie je to nič neobvyklé. Pri zadnom pravom blatníku ale meriam hodnoty o 100 mikronov väčšie, ktoré nám signalizujú už prelakovanie dielu.
Vizuálne kontrolujem aj miesta opravy a všímam si, že niekto to dal opraviť kamarátovi “ktorý to urobí lacnejšie” zalakované plasty, stečená farba… pozitívne ale hodnotím, že to bola len povrchová oprava a nič vážnejšie, kedy by sa museli demontovať diely, opravovať vnútro a podobne.
Studený štart prebehol veľmi dobre, auto bez zaváhania naskočilo, žiadne nežiadúce zvuky, ktoré by tam nemali byť… kvapaliny boli v poriadku, úchyty svetiel, nosné časti všetko pôvodné, motor suchučký… tu to vyzerá naozaj pekne. Dokonca vozidlo bolo aj po servise rozvodovej reťaze s vodiacimi lištami a všetkým tak ako by pri dôkladnej výmene malo. Toto hodnotím skutočne pozitívne. Na infotaimente pozerám, že kvalita motorového oleja je už len na 20%, čiže klienta bude čakať výmena. Pri testovacej jazde ma prekvapila príjemná reakcia na plynový pedál. V dnešnej dobe keď človek pridáva 3/4 plynu a auto nič nerobí, príjemná zmena.
Čo sa nám teda páčilo?
– pravidelná servisná história z Oplu, čitateľná kilometrová stopa vozidla
– čistá diagnostika bez chýb v motore alebo prevodovke
– bezproblémový studený štart, suchý motorový priestor bez výrazných zásahov po oprave
– jemné preraďovanie automatickej prevodovky bez trhania, vymenený olej
– veľmi zachovalý interiér vozidla, všetko vybavenie funkčné, nefajčiar
Čo sa nám nepáčilo?
– oprava zadného blatníku, nárazníka, prahu za 2,50€
– chytená predná nápravnica vozidla, zlomený krycí plast
– vibrujúci plast v okolí tachometra
– dojazdené pneumatiky na vyhodenie
– hrdzavé brzdy na výmenu
– hrdza na šoférových dverách
– predratý koberček vodiča (bežná vec)
Klientovi sme vybavili na všetky nedostatky zľavu 800€, ošetrenie poškodenej nápravnice, podlepenenie vibrujúceho plastu. Musím pochváliť dobrý mechanický stav vozidla ako motor a prevodovka.