Ahojte kamaráti, nedávno ma požiadal zákazník o pomoc s kúpou VW Arteon s 2.0 TDi pod kapotou a pohonom všetkých 4 kolies s automatickou prevodkou DSG. Auto sa nachádzalo v našej “domovskej” Banskej Bystrici, čo je paradox lebo oproti ostatným mestám na Slovensku tu mávame najmenej obhliadok . Tento fešák bol z roku 2021 a mal najazdených príjemných 95 000km.
Overenie elektronickej servisnej histórie z VW a online report.
Začali sme teda preverením elektronickej servisnej knihy, ktorá nám ukázala pravidelný servis so všetkými potrebnými úkonmi, ktoré predpisuje výrobca, žiadne zásadné reklamácie či poistné udalosti. Online report nám ukázal že auto nie je v leasingu, zaťažené ťarchou, či ukradnuté
Naša 146 bodová fyzická kontrola ojazdeného vozidla
Na mieste ma čakal ochotný predajca, ktorý bol nápomocný a nechal nám dostatok času a priestoru na dôkladné preverenie tejto jazdenky.
Vizuálna kontrola karosérie a meranie laku
Pri dovozoch zo Švédska treba byť obezretný na dve veci. Prvou sú poškodenia od skaliek, svetlá, sklá, pri dnešných autách to už nie sú veci za 500€ a druhou je korózia. Tento Arteon nemal na karosérii výrazné poškodenia, pár “ďobiek” na laku sa našlo, ale bolo to v absolútne tolerovateľnej miere. Karoséria ani podvozok neniesli žiadne výraznejšie známky korózie, jediným znakom pôvodu boli len skorodovanejšie brzdové kotúče. Čelné sklo už tiež prešlo výmenou, hovorím však, že tento úkon je pre servisákov už bežný ako výmena motorového oleja.
Auto bolo nehavarované a nelakované
Vizuálna kontrola interiéru
Interiér bol v maximálne čistom a zachovalom stave. Sedadlá, volant či klasická bolesť koncernu, vyšúchaná radiaca páka vodiča automatickej prevodovky vyzerali ako nové
Technická stránka vozidla
Po technickej stránke sme k autu nemali žiadne výhrady. Brzdové platničky zánovné, kotúče boli skorodovanejšie s miernou hranou, zatiaľ ale ešte čo to “požijú”. Štart motora bez zaváhania, šuchot od rozvodov minimálny. Nikde som nenašiel žiadne úniky z motora. Náplne vozidla od chladiacej, cez brzdovú až po motorový olej bez výhrad . Automatická prevodovka radila bez chyby od studeného preraďovania až po kickdowny po zahriatí.
Diagnostika s overením kilometrov cez riadiace jednotky vozidla
Diagnostika pred skúšobnou jazdou nám štandardne vyhodila mnoho chýb spojených s podpätím batérie. Klasicky sme to teda premazali a vydali sa na dlhú skúšobnú jazdu. Po jazde sa nám nevrátili žiadne chyby.
Overenie km z riadiacich jednotiek nám nájazd potvrdilo, hodnoty vstrekovačov, DPF či spojkách v automatickej prevodovke boli v optimálnych hodnotách
Auto sme teda samozrejme ku kúpe odporučili a klient sa už pár týždňov teší z tohto krásneho jazdeného kúsku. My mu prajeme veľa spokojných km a ďakujeme aj za pozitívnu recenziu.