Ahojte, nedávno sme mali dvoch zákazníkov, ktorým sme pomáhali s preverením Škody Octavia. Jedna strieborná bola z roku 2017 (zákazník mal podmienku vozidlo bez ad blue) druhá bola z roku 2021 (modrá) a jednalo sa teda už o štvrtú “novú” generáciu. Obe mali pod kapotou 2.0 TDi, do 140 000km. V 2021 sa ale jedná už o novú generáciu motorov EVO, ktoré majú výraznejšie konštrukčné zmeny. Novšia Oktávka mala aj automatickú prevodovku DSG, ktorá je v prípade 2.0l motora v lepšej verzii s mokrými spojkami s označením DQ381. Strieborná bola klasika “fofrklacek – manuál”.
Elektronická servisná história a online report
Pre každého zákazníka vždy preveríme servisnú históriu, ktorá bola pri oboch vozidlách absolútne v poriadku. Autá pravidelne navštevovali autorizovaný servis, nemali za sebou žiadne výrazné reklamácie. Online report bez poistných udalostí, ťarchy atď.
Fyzická 146 bodová kontrola na mieste
Modrý kúsok:
– Exteriér relatívne vo fajn stave, všimol som si klasickú slabinu štvorkovej Octavie, vlhkosť v zadnom svetle a nepáčilo sa mi poškodenie medzi strechou a čelným sklom, ktoré by mohlo z dlhodobejšieho hľadiska priniesť starosť.
– Meranie laku a následná kontrola ukázala prelakovanie štyroch dielov karosérie. Kontrola nám ukázala aj hrzdu na piatych kufrových dverách.
(Rok 2021)
– Interiér vozidla bol v dobrom stave, necítil som cigarety ani nevidel nejaké zásadnejšie poškodenia. Z výbavy bolo všetko funkčné
– Kontrola motorového priestoru a studeného štartu dopadla nasledovne. Studený štart okay, mierne počuť rozvod ako na každom TDi. Pri kontrole motora som si všimol výrazný únik od strany rozvodov.
– Podvozok vozidla s adaptívnymi tlmičmi DCC bol v dobrom stave a zodpovedal km a roku výroby
– Na testovacej jazde sme vyskúšali všetky jazdné režimy a výbavu ako adaptívny tempomat, držanie v pruhoch, všetko bolo funkčné, cítil som občasne mierne trhnutie automatickej prevodovky, obzvlášť zo 6 na 7 prevodový stupeň.
Strieborný kúsok:
– Exteriér vozidla: už pri príchode k vozidlu si všímam zadný blatník, kde už okom vidím vrstvu tmelu a neodbornú opravu. Predné svetlo malo zvláštne vypuklý krycí plast (netuším z čoho to môže byť). Na zadnej strane pokračujeme s poškodenými C- stĺpikmi, hrdzavým kufrom, či zastriekaným prachom na konštrukcii karosérie. Škrabance ako od drôtenej kefy na prednom blatníku. Zimné pneu na vyhodenie z dôvodu staroby.
– Interiér vozidla: pri otvorení vozidla mi “udrel” do nosa ihneď zápach z cigariet. Takto prefajčené auto sme tu ešte asi nemali. Interiér ináč relatívne zachovalý.
– Meranie laku mi potvrdilo už vytrénovaný zrak, jedna strana blatníka vytmelená jedna radosť, druhá prelakovaná, kufrové dvere aj so sklom menené, lakované. Druhý blatník prelakovaný.
– Kontrola motorového priestoru a studeného štartu dopadla nasledovne. Studený štart okay, klasicky počuť rozvod. Pri kontrole motora som si všimol netesnosť olejovej vane a prevodovky.
– Testovacia jazda: spojka zaberala fajn, brzdy fungovali v poriadku. Pri ustálenej jazde mierne občasné cuknutie. Diagnostika neukázala žiadne chyby, hodnoty vstrekovačov a DPF v poriadku.
Samozrejme ani jedno z áut sme neodporučili, vzhľadom na množstvo chýb ako celku a nezodpovedajúcej cene vozidiel. Občas nám príde do správ alebo komentárov, že či máme čo preverovať na 2-3 ročnom aute. Aj na margo toho sme sa s vami podelili o náš bežný deň.
Takže my hľadáme ďalej a nezabudnite si nechať pomôcť pri výbere a preverení jazdeného vozidla.