Ahojte, nedávno nás zákazník požiadal o pomoc s výberom a preverením jazdeného vozidla. Prvé čo ma z jeho slov potešilo, že má na nás odporúčanie od kamaráta, ktorému sme vozidlo tiež preverili a je s ním maximálne spokojný. Druhá vec ktorá ma potešila, že by mal záujem o preverenie Seatu Tarraco. Kto sleduje naše príbehy, vie, že Škodu Kodiaq sme tu mali už nespočetne veľa krát, čo potvrdzuje svoju obľúbenosť medzi jazdenkami. 🔝
Seat Tarraco sa mi ale záhadne vyhýbal a keď som ho ponúkal ako alternatívu ku Škode Kodiaq tak zákazníci preferovali vzhľad Kodiaqu. Mne osobne bol vždy vzhľadom sympatickejší Seat, mal som radšej “južanský šmrnc” ako konzervatívny vzhľad Škody aj keď Kodiaq považujem tiež za veľmi peknú “embéčku” 😎. Nevýhodou Seatu boli vždy horšie možnosti výbavy, 4 strany možností výbavy pre Kodiaq vs 1 strana Tarraco je proste rozdiel. 😢 Podvozkom a jazdným prejavom sa ale Španieli nedali zahanbiť a naladenie zvládli lepšie ako v prípade Kodiaqu. Naopak infotaiment má Škoda zvládnutý výrazne intuitívnejšie, tu Seat robil zmeny zbytočne nasilu. 😵‍💫
Zákazník si vyhliadol kúsok v plnej výbave Xcellence, ktorý mal pod kapotou už novú Evo radu motora 2.0 TDi s výkonom 147kW. Spoľahlivosť je zatiaľ otázna, keďže motor je novej konštrukcie. Občasné úniky kvapalín či spotreba oleja pár motorov už potrápila. Tento kúsok bol z roku 2020 a mal najazdených 82000km.
Online report a preverenie elektronickej servisnej histórie 📝
Online report nám neukázal žiadne poistné udalosti, leasing, ťarchy či iné zádrhely. Elektornická serviska bola v poriadku, servis pravidelný, na záruku sa stihla riešiť výfuková klapka, výmena rádionavigácie ale žiadne problémy s motorom neboli hlásené ✅
Naša fyzická 146 bodová kontrola vozidla 🕵🏼‍♂️
– Karoséria vozidla: bez výrazných poškodení, zachovalý stav, pár “ďobiek” od skaliek ✅
– Meranie laku prístrojom: všetky hodnoty zhruba rovnaké, šrouby nemanipulované ✅
– Interiér vozidla: zachovalý, nezničený, nefajčiar, bez domácich zvierat, výbava na palube funkčná ✅
– Motor, prevodka, diferenciál: bez viditeľných únikov kvapalín, bez zvukov ktoré by tam nemali byť, rozvody tiché, automat radil príkladne, pohon 4×4 funkčný ✅
– Brzdy, pneu, podvozok: brzdy boli v dobrom stave, podľa stavu nedávno menené brzdové platničky. Pneu v horšom stave možno sezóna s odretými ušami. Podvozok bez poškodení alebo nutných investícií 🤔
– Diagnostika, výčit km z riadiacich jednotiek: diagnostika obsahovala klasické chyby súvisiace s podpätím batérie, live dáta (DPF filter, vstreky atď.) bez chyby. Km sedeli so servisnými záznamami ✅
– Testovacia jazda: dlhá, vyskúšaní všetci asistenti, rôzne režimy jazdy, vozidlo nevykazovalo žiadne chyby ✅

Vozidlo sme samozrejme odporučili ku kúpe a zákazník sa už vyše mesiaca spokojne vozí. Ďakujeme mu za dôveru pri kúpe jazdenky a prajeme veľa spokojných km. Aká by bola vaša voľba? Kodiaq alebo Tarraco? 🤔