Príbeh z overenia vozidla: je čo kontrolovať na 2,5 ročnom aute v záruke s 25000km? Opäť ponožka v motorovom priestore…
Klient Gabo Žifčák má kontaktoval s tým, či by som mu nepreveril Seat Atecu, ktorú si vybral v mojom neobľúbenom bazáre. Hovorím nie je problém, preveríme, auto môže byť dobré hocikde, sme profesionáli, city bokom . Následne sme ešte prehodili pár viet aké auto hľadá a že vlastne by si rád nechal aj poradiť. Seat bol z roku 2016 so 90000km. Budem citovať požiadavky:
“Podmienka je automatická prevodovka. V podstate potrebujem spoľahlivý presúvač na vystúpenia. Ročne nenajazdím veľa, väčšinou tak 10000km”
Veci ktoré sú preferované ale nie sú podmienkov:
– Auto tak od roku 2018
– Nie viac ako 100000km
– Ideálne sadnúť a jazdiť
– benzín
A čo človek potrebuje keď chce bezstarostné vozidlo, lebo veľa nenajzdí? Predsa mať ho v záruke, vďaka tomu, že Kia ponúka bezkonkurečnú 7 ročnú záruku, okamžite ma napadlo XCeed, ktorý si dnes preveríme. Klientovi sa okamžite zapáčil, lebo ho vraj má sused a už dlhšie po ňom pokukoval… myslím po aute, nie susedovi.
1. A čo sme vybrali?
Kia XCeed ročník 10/2020, najazdených 25000km, pravidelný servis v autorizáku a teda ešte platná skoro 5 ročná záruka. Očakávania boli vysoké, veď sa jedná o zanovné auto, tak sa poďme na to pozrieť.
2. Online preverenie pred výjazdom
Ako vždy, pred preverením sme robili online report, síce občas prichádzame o akčné príspevky, aké ohromné odhalenia sme našli a ako predávajúci nás o tom neinformoval, ale je aspoň 50% úspešnosť, že náš klient neplatí zbytočnú obhliadku, ale len report, ktorý je za zlomkovú cenu.
A čo nám report odhalil? Vozidlo by nemalo byť ukradnuté, stočené, je bez leasingu a ťarchy. V sekcii poistných udalostí je nejaké malé prelakovanie zadných dverí, hrúbku laku a kvalitu lakovania si preveríme osobne pri aute.
3. Fyzická 138 bodová kontrola vozidla v Bratislavskom autobazári
Po vizuálnej stránke auto vyzerá zachovalo, bez vážnych poškodení. Keďže dopredu z reportu vieme, že ľavé dvere boli lakované, vyberám meračku laku, aby som preveril rozsah opravy. Na ľavej strane sme v pôvodných hodnotách z výroby, zadný kufor je plastový, to neviem zmerať, stopy po oprave ale nevidím, strecha je tiež bez poškodení. Na pravej strane (ako aj ukazoval report), boli lakované a tmelené zadné dvere, zástrek kvôli plynulosti farby na predných pravých dverách a zadnom pravom blatníku. Vozidlo má ináč pôvodný lak, vnútorné časti na pravej, opravovanej strane vozidla neboli lakované. Letné pneumatiky v dobrom stave, zodpovedali kilometrom, disky nepoškodené. Brzdy v zánovnom stave, zodpovedajúce taktiež kilometrom. Povrchová korózia podvozkých častí vozidla takmer nulová, predpokladám, že auto bolo garážované.
Studený štart vozidla prebehol bez problémov, mierne bola hlučnejšia kladka na remeni. Mimo ponožky, ktorú som našiel za svetlom, ma nič iné neprekvapilo. Motor po odkrytovaní bol suchý, chladiaca, brzdová kvapalina vyzerala dobre.
Interiér vozidla v zachovalom stave bez poškodení, zodpovedajúci roku a najazdeným km. Ešte aj povestne voňal novotou, naozaj veľmi zachovalý…
Na testovacej jazde sa mi veľmi páčil tento 1,4 T-GDi motor s dvojspojkovou prevodovkou, jeho reakcie na dnešnú dobu boli až prekvapivo živé. Prevodovka radila hladko a rýchlo, presne ako by dvojspojková prevodovka mala. Pri jazde ma rušilo kovové búchanie zo zadnej pravej strany. Znelo mi to ako tlmičové klepanie, bolo to aj presne v mieste opravy vozidla. Skúšal som sklopiť zadné sedadlo, či náhodou to nie je kovové uchytenie sedadla, odstrániť bezpečnostný pás z krycieho plastu ale nepomohlo. Keďže je ale vozidlo v záruke, chybu som odpustil, v záruke by ju mali odstrániť, nemyslím, že to bude niečo extrémne, skôr len detail ktorý počuje moje vytrénované ucho. Po odjazde z bazáru ma napadlo, že som mohol ešte skúsiť odstrániť veci z dna kufra, žiaľ ma to nenapadlo.
Servisná história bola pravidelne a poctivo dodržiavaná a teda záruka platná. Na prednej strane servisnej knižky je vždy štítok kde je uvedené dokedy, v tomto prípade to bolo 10/2027. Samozrejme si nezabudnite skontrolovať aj VIN číslo, či je to kniha z toho auta.
4. Čo sme teda našli?
Lakovanie, tmelenie po menšej oprave na zadných ľavých dverách, zástrek laku na predných ľavých dverách a zadnom ľavom blatníku. Kovové klepanie zo zadnej časti vozidla (nie až tak zlé ako to znie) ale pozorné ucho bez rádia to započuje. Vzhľadom na výborný motorický, technický a aj vizuálny stav sme vozidlo odporučili. Do karát hrala aj zaujímavá cena, ktorá vzhľadom na nedostatok čipov do automatických prevodoviek v Kii, dopomohla kúpe vozidla a zabezpečí mu, že len tak rýchlo neklesne.