Ahojte priatelia, nedávno nás zákazník oslovil so žiadosťou o pomoc pri výbere a preverení jazdenky. Jeho predstava bola niečo na štýl Škody Karoq, Seatu Ateca ale mal podmienku čo najvyššej výbavy a hlavnými požiadavkami boli napríklad: sledovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat či Apple CarPlay. Tu pri Nemcoch je kúsok problém, keď človek dostane v podstate tieto prvky výbavy len v príplatkoch a teda sa často stáva, že ani v tých najvyšších výbavách si niekto nezaškrtne napr. sledovanie mŕtveho uhla a má tam všetko okrem tohto.
V tomto smere majú Ázijci trochu navrch, Hyundai, Mazda či iní výrobci ponúkajú obvykle naskladané výbavy kde všetky tieto prvky už bývajú zahrnuté v danej výbave a človek nemusí v najvyšších výbavách priplácať za banality. Hold v rozpočte do 25000€ sa nám ani nepodarilo nájsť to správne auto a takisto bol otázny aj motor.
Benzínové motory sú super, ale ponúkajú len slabšiu verziu dvojspojkovej prevodovky. Dieslové motory sú super, len treba mať na pamäti, že moderný diesel už má aj pomerne zložitý emisný systém, ktorý tu a tam môže vyhodiť chybu a opravy sú pomerne drahé.

Preto som zákazníkovi ponúkol možnosť porozmýšlať nad benzínovým japoncom, spojeným so spoľahlivým hydromeničom a kvalitným motorom, ktorý keď sa vie dobre pred kúpou preveriť (u nás na základe dlhoročných skúseností s touto značkou) určite by nemal zákazníka prekvapiť.
Zákazníkovi sme teda dali na výber z viacerých modelov ako CX-30, CX-5 ale najviac sa mu zapáčila práve CX-5. Hold už len nájsť ten správny kúsok
…

1. Kúsok bol po väčšej havárii na zadnú časť, aby jej nebolo ľúto tak 2x po sebe, ináč auto pekné s dobrou históriou a malo super cenu pravdepobne kvôli tým opravám ale zákazník hľadal niečo lepšie. 

2. Kúsok bol u predajcu ktorého som nepoznal ale auto bolo pekne nafotené, malo pekný popis kde bol podrobný popis servisnej histórie a všetko pekne nafotené od servisnej elektronickej knihy cez kontrolu originality po napríklad uvedené VIN číslo v inzeráte, čo tiež poniektorým predajcom začína byť zaťažko to uvádzať. Keď nič neskrývam asi by to nemal byť problém
.


Vybrali sme teda druhý kúsok. Jednalo sa o Mazdu CX-5 2.5l 4×4 s automatickou prevodovkou v najvyššej výbave so všetkými príplatkami ktoré boli možné. Predajca znel po telefóne veľmi ochotne a solídne. Auto sme pre istotou teda preverili online a dohodli si obhliadku vozidla.
Online report a elektronická servisná história 

Online report nám neukázal žiadne pochybenia, vozidla by nemalo mať žiadny záznam o poškodení od poisťovne (čo ale vôbec neznamená že v realite sa nemohlo nič robiť, stretávam sa s tým oveľa častejšie, kedy v autorizáku majú záznam o oprave ale online report je čistý), žiadne ťarchy, leasing, pozastavenie prevádzky a na vozidle bol jeden majiteľ. Elektornická serviska full z Mazdy 


Naša 146 bodová fyzická kontrola jazdenky v mieste predaja
:

– Meranie laku a kontrola karosérie: auto malo v celku peknú karosériu na ročník 2018 a náchylnú tmavomodrú farbu malo len bežné poškodenia od odletujúcich kamienkov či občasný škrabanec, ktorý by išiel aj rozleštiť. Karoséria bola bez vážnych opráv či lakovania, mierne zvýšenú hodnotu o 50 mikronov sme namerali na predných dverách, kde sa riešil nejaký škrabanec. 

– Interiér vozidla: v peknom stave, bez výraznejších poškodení, povedal by som, že ešte voňal typickou Mazda vôňou. Z výbavy ktorá bola skutočne bohatá fungovalo všetko, napríklad aj strešné okno. 

– Technická stránka: motor krásne suchý až na jeden detail, typicky pre tieto motory, netesný napínak, ktorým trpí snáď každá tretia Mazda
nejedná sa však o veľmi drahú opravu. Motor, veko ventilov, studený štart, chladiče, svetlá, úchyty všetko pôvodné bez opráv či nutných investícii. 


– Diagnostika vozidla: absolútne bez chyby pred aj po testovacej jazde. 

– Podvozok vozidla: aj napriek tomu, že pôvod bol Rakúsky, vo veľmi peknom stave, pneumatiky celoročné 2023 v slušnom stave, brzdy tak isto, na testovacej jazde nič nebúchalo, netriaslo. 

– Testovacia jazda: absolútne bez výhrad, prevodovka radila nádherne, motor si “priadol” ako by bol nový (auto malo najazdené okolo 90 000km), podvozok tichučký, asistenti fungovali, pomáhali 


Na záver sme s predajcom dali kávu, podebatovali a dohodli sa na zľave na spomínaný napínak, ktorá mu pokryje výdaj na opravu a vozidlo odporučili ku kúpe. Zákazníkovi ďakujeme za dôveru a prajeme veľa šťastných km!
