Ahojte priatelia, nedávno nás oslovil zákazník s prosbou o pomoc pri výbere a preverení jazdeného VW Touran. Požiadavky boli aspoň ročník 2018, je jedno či benzínový alebo dieslový motor, keďže sa robili dlhšie trasy, preferencia automatickej prevodovky. Cenovka ideálne okolo 18-19000€. Ideálne do 150 000km. Musím povedať, že v prípade koncernovej automatickej prevodovky preferujem vyššiu radu prevodovky (aspoň DQ381), ktorá je spojená s 2.0l motormi. Veľa v ponuke paradoxne týchto modelov nebolo. Zapáčil sa mi ale v ponuke jeden Touran v dobrej výbave, skvelý ročník, ktorý nespĺňal len jedno kritérium a tým boli najazdené kilometre. Vozidlo má nájazd 174000km, oproti požadovaným 150000km. ❌
Z mojej skúsenosti ale môžem povedať, že do tých 130-150 000km zvykne bývať auto pred väčším servisom v zmysle pneumatík, bŕzd, niekedy aj rozvody už tečú na tých TDi natoľko, že je potrebná výmena. Preto som zákazníkovi odporučil, prižmúriť oko v tomto kritériu a auto vyskúšať preveriť. Čo poviete, preferovali by ste nižšie km pred samotným stavom vozidla? 🤔
Elektronická servisná história a online report
Servisná história z VW potešila, pravidelný servis do posledného kilometra, pri 165000km vymenené rozvody, pri 117000km výmena oleja v DSG prevodovke. Online report neukazoval žiadne poškodenia či ťažkosti z minulosti. Vyzeralo to naozaj dobre! 😎
Poďme skontrolovať teda realitu našou 146 bodovou kontrolou jazdenky 👨🏼‍🔧:
Meranie laku, vizuálna kontrola: karoséria tohto auta ma naozaj potešila, bolo vidno diaľničné km, kedy auto síce je od skaliek (aj keď nie nejak katastrofálne) ale nemá žiadne väčšie poškodenia bočných panelov od netolerantných parkovacích susedov či škrabance z mesta. Karoséria po viacbodovom meraní laku neukazovala žiadne opravy či lakovania. ✅
Interiér vozidla: vo veľmi peknom stave, občasne používanie v zadnej a kufrovej časti detskými pasažiermi bolo prítomné ale hold to tak pri týchto rodinných autách býva. Ako výhradu sme si ešte všimli vyklopené madlo na zadnej strane, ktoré sa nezaklápalo (asi vyskočená pružina). ✅
Motorická stránka: tu naozaj nebolo veľmi čo vytknúť, motor suchý, studený štart pekný, hodnoty diagnostiky v zmysle vstrekovačov či DPF filtra atď. v absolútnom poriadku, snáď len batéria bola slabšia (hold tieto OE nevydržia moc). DSG prevodovka suchá, jej tesnenia zvyknú často presakovať… ✅
Diagnostika aj výčit kilometrov z riadiacich jednotiek vozidla v poriadku ✅
Podvozok vozidla môže byť na dovozoch z Rakúska občas negatívum vzhľadom na koróziu, ale tu našťastie sa to neprejavilo a auto malo podvozok a jeho časti v peknom stave. Zadné brzdy zánovné, predné brzdy ešte v slušnom stave, tlmiče suché, nič nebúchalo, neklepalo ako sa píše v nejednom inzeráte. ✅😀
Testovacia jazda bez výhrad, vyskúšali sme pomalšiu, rýchlejšiu jazdu, všetky asistenčné systémy, urobili ešte raz diagnostiku po jazde a nemali žiadne väčšie výhrady. ✅

Autíčko sme teda zákazníkovi našli a sme radi, že sme mohli po našej dôkladnej kontrole ho aj odporučiť. Ďakujeme za dôveru! 😎