Ahojte priatelia, nedávno nás oslovil náš fanúšik o pomoc pri kúpe jazdeného VW Passat s 2.0 TDi z novšej rady EVO pod kapotou. Tato jazdenka disponovala výkonom 110kw a bola spojená s automatickou prevodovkou DSG. Zákazník si bol prv auto obzrieť sám aby zistil či mu auto “sadne” prípadne či nenájde nejaké nedokonalosti, ktoré by mu pri kúpe prekážali. Po jeho osobnej kontrole mi volal, že auto sa mu veľmi páči a má len menšie kozmetické nedokonalosti. Dohodli sme sa teda, že auto prejde našou 146 bodovou kontrolou jazdenky na mieste + “klasika” zistíme servisnú históriu či online report aby vedel aké auto si za nemalú sumu odnesie domov… 


Servisná história + online report 

Servisná história z Volkswagenu nám ukázala skutočný rok výroby, pravidelnú servisnú históriu (22000, 29000, 38000km – olejové), tieto novšie generácie “koncernu” si vedia vyhodnotiť na základe kvality motorového oleja servisnú potrebu samé a aj výrazne skôr ako určuje výrobca (2 roky / 30000km), čo bol aj tento prípad keďže auto zjavne jazdilo po prvom servise už len veľmi málo. Pri preverení servisnej histórie sme videli aj reklamáciu kľučky vozidla (môže napr. súvisieť s bezkľúčovým otváraním či zatváraním vozidla). Online report nám neukázal žiadne pochybnosti z minulosti. Bez poistných udalostí, druhý majiteľ na Slovensku, STK, EK a KO sedelo s najazdenými km, žiadny ťarchy, leasing či iné právne problémy. Tak isto máme prístup aj ku záznamom z kontroly originality, ktorá je povinná pri dovoze vozidla, kde sa mimo iného uvádzajú aj hrúbky laku, ktoré podľa výsledkov sedeli s bezškodovou minulosťou. (Ako to ale býva, merač sa dá priložiť ku laku hocijak a keď sú známosti z mojej skúsenosti by som tomu 100% nedôveroval a radšej si treba ten lak skontrolovať sám. Už neraz mi zapísané údaje nesedeli) 


146 bodová fyzická kontrola Autopomocnika:
– Kontrola karosérie a meranie laku: priatelia, takto zachovalý 10 ročný exteriér som dlho nevidel. Na aute sa vyslovene museli hľadať chyby, keby hrozne chcem niečo nájsť bol tam škrabanček na zadnom nárazníku, ktorý som videl len pod mojim špeciálnym LED svetlom. Merač laku nám ukázal prelakovanie dvoch dielov (blatník, dvere) v hodnote 200 mikronov, čo značí ľahké prelakovanie pravdepodobne od nejakého škrabanca, diely nikdy neboli povoľované a ostatné diely nelakované, konštrukcia vozidla v pôvodnom stave. 

– Kontrola interiéru: zachovalý, bez poškodení, voňavý, žiadne známky fajčenia alebo nadmerného opotrebenia, ktorý by nebol adekvátny roku a km. Všetka výbava na palube funkčná 

– Diagnostika: absolútne bez chyby, diagnostika prebehla všetky riadiace jednotky motora, prevodovky, pohonu, elektroniky a nenašla žiadne chyby pred ani po jazde. 


Naša 146 bodová fyzická kontrola na severe Slovenska 

– kontrola karosérie a meranie laku: karosériu môžem všeobecne zhodnotiť ako peknú, pár skaliek na prednej časti či mierny škrabanec na zadných dverách sa dá akceptovať na 4 ročné auto. Meranie laku povrchu a konštrukcie vozidla, kontrola manipulácie s dielami či opravami nám potvrdila bezškodovú minulosť. 

– kontrola interiéru: interiér bol veľmi pekný, zodpovedal roku a km, žiadny fajčiar, auto ešte v pozadí voňalo novotou. Koža na sedadlách či iných častiach pekná, nezničená, jediným detailom bolo zadné sedadlo kde bola odtlačená asi detská sedačka z minulosti. 

– Hlbková diagnostika vozidla: diagnostika ma celkom prekvapila, vstrekovače mali pekné hodnoty, DPF filter potvrdzoval slová predávajúceho, ktorý sa snažil počas regenerácii vybehnúť na diaľnicu a auto nechať filter vyčistiť, údaje boli veľmi fajn, diagnostika s výčitom chýb skoro bez chyby, motor, prevodovka super, nefunkčnou vecou bol SOS systém s ktorým koncern máva starosti, stretávam sa s tým pri jazdenkách často vďaka kvalitnej diagnostike. Môže pomôcť prehrať softvér prípadne je nutná výmena celej jednotky 


– Motor, prevodovka a technika: motorická stránka pekná, štart bez problémov, chladiaca kvapalina čistá s dostatkom množstva, motor suchý bez únikov, zvuk motora tak ako má byť. Na olejovom viečku vrstva emulzie z ktorej ale netreba ihneď stresovať, pretože krátkymi jazdami sa to tam bežne nazráža. Zákazníkovi som to odporučil vyčistiť a vymeniť olej s filtrami. 

– Podvozok: tu som mal veľké očakávania, pretože toto je jeden z ďalších znakov kde človek uvidí reálne km vozidla. Pri tomto roku a najazdených km musí byť v perfektnom stave čo sa aj potvrdilo, len by som ho odporúčal vyčistiť. 

– Testovacia jazda: skúšam vždy rôzne režimy jazdy, mimo motora, prevodovky, brzdy (tie boli ako nové), aj výbavu vozidla ako adaptívny tempomat, mŕtvy uhol… síce diagnostika nám to prebehne ale istota vyskúšať si sám nie je na škodu… motor išiel pekne, prevodovka radila tiež pekne aj pri kickdowne… bez výhrad 


Zákazník teda po našej fyzickej skoro dvojhodinovej kontrole dostal od nás výstup z obhliadky v podobe papierového reportu či podrobnej foto a video dokumentácie, ktorá mala z našej strany tiež pozitívny výsledok. Momentálne si už pár týždňov užíva krásnu, preverenú jazdenku. Za dôveru ďakujeme! 

