Ahojte priatelia, nedávno nás oslovil zákazník s prosbou o pomoc pri nájdení a preverení našou dôkladnou 146 bodovou kontrolou jazdené MPV. Pôvodný plán bol nájsť nejaký VW Sharan / Seat Alhambru s pohonom všetkých štyroch kolies, keďže vozidlo malo byť využívané ako cestovné auto s možnosťou prespania 😴, ale zákazníka som potreboval zorientovať že v cenovke do 12 000€ (hold je taká doba) musíme buď výrazne zvýšiť rozpočet alebo ubrať z nárokov a zamerať sa na “len” schopnú jazdenku Sharana / Alhambry. Keď sa bavíme o autách po roku 2011-2012 s ešte akceptovateľným nájazdom, áut je síce v ponuke veľa, no keď chcete zákazníkovi nepovoliť zo štandardov pri výbere ako to mám ja, čo znamená full autorizovaná servisná história, žiadne veľké havárie (kozmetika nebolí pri kvalitnej oprave) sa výber veľmi drasticky zúži. 🥲
Po XY vymenených linkov s autami sme vyselektovali dva finálne kúsky z čoho jeden bol VW Sharan so solídnym popisom a solídnymi fotkami a adekvátnou cenou. Druhý kúsok po prvom majiteľovi bol VW Touran z roku 2016 s vyšším nájazdom 270000km ale pravidelným servisom a “echt” súkromným predajcom, prvým majiteľom. Dobré a zároveň pradoxné bolo, že väčšina áut bola v jednom meste, aj dnes spomíname dva kúsky, preto sa zákazník rozhodol, že preveríme obidve autá a podľa výsledkov z kontroly sa medzi nimi rozhodne. ✅
Overenie elektronickej servisnej histórie a online report 💻
VW Sharan bol z roku 2015 a mal vedenú servisnú históriu len do roku 2021 čo znamenalo, že sme mali 4 roky dieru, dovtedy slušný a pravidelný servis s minimom opráv navyše. Žiadne poistné udalosti či iné problémy. Výpis z kontroly originality nám ukazoval prelakovanie dvoch dielov. 🤔
VW Touran 2016 nám ukázal krajšiu históriu, full servisná história z autorizáku, slovenské auto, v minulosti menené len čelné okno ináč by auto malo byť v absolútnom poriadku. ✅
Naša 146 bodová fyzická kontrola na severe Slovenska 👨🏼‍🔧
– kontrola karosérie a meranie laku: karosériu môžem všeobecne zhodnotiť ako peknú, pár skaliek na prednej časti či mierny škrabanec na zadných dverách sa dá akceptovať na 4 ročné auto. Meranie laku povrchu a konštrukcie vozidla, kontrola manipulácie s dielami či opravami nám potvrdila bezškodovú minulosť. ✅
– kontrola interiéru: interiér bol veľmi pekný, zodpovedal roku a km, žiadny fajčiar, auto ešte v pozadí voňalo novotou. Koža na sedadlách či iných častiach pekná, nezničená, jediným detailom bolo zadné sedadlo kde bola odtlačená asi detská sedačka z minulosti. ✅
– Hlbková diagnostika vozidla: diagnostika ma celkom prekvapila, vstrekovače mali pekné hodnoty, DPF filter potvrdzoval slová predávajúceho, ktorý sa snažil počas regenerácii vybehnúť na diaľnicu a auto nechať filter vyčistiť, údaje boli veľmi fajn, diagnostika s výčitom chýb skoro bez chyby, motor, prevodovka super, nefunkčnou vecou bol SOS systém s ktorým koncern máva starosti, stretávam sa s tým pri jazdenkách často vďaka kvalitnej diagnostike. Môže pomôcť prehrať softvér prípadne je nutná výmena celej jednotky ❌
VW Sharan 2015 ❌
Táto obhliadka nedopadla podľa očakávaní, predajca bol fajn, ochotný, ale žiaľ stav auta bol veľmi slabý, nič nadmerne opravované či lakované sme nenašli, prelakovania sedeli zhruba s výpisom z kontroly originality kde merajú lak, no na vozidle a hlavne zadnej časti bolo vidno viacero začínajúcej korózie pod lakom vozidla, čo je “boj” ktorý sa ťažko vyhráva a ani sa to človeku nechce veľmi riešiť. Motor mal viacero únikov oleja, podvozok mi už pri kontrole nezodpovedal nájazdu vozidla, ale hold nie je to jediný parameter z ktorého by sa dal robiť záver, pokračujem ďalej. Pri diagnostike a výčite kilometrov z riadiacich jednotiek som stav auta viac pochopil, síce odometer ukazoval 225 000km, iné riadiace jednotky však ukazovali minimálne vyše 348 000km, čo znamenalo, že auto má stočené kilometre a nemáme o neho záujem. ❌
VW Touran 2016 🤔
Čakalo nás teda druhé auto, po prvom majiteľovi od “echt” súkromníka. Vizuálna stránka vozidla bola pekná, vozidlo jazdilo každý deň diaľnicu do práce, takže nejaké kamienky sa našli ale karosériu vôbec nemôžem zavrhnúť lebo bola v slušnom stave. Mini ďobka hrdze na piatych dverách. Merananie laku a kontrola skrutiek dielov nám potvrdila len prelakovanie prednej kapoty z dôvodu kamienkov. Svetlá, úchyty, chladič pôvodné. Predné brzdy ako tak, zadné brzdy už boli výrazne skorodované a hodné kontajnera. Predávajúci nás ale “nabalil” kompletnou sadou predných a zadných bŕzd dobrej značky, ktoré už zakúpil. Interiér vozidla pekný, zachovalý a výhodou bolo aj 7 miestne prevedenie. Potešili aj značkové pneumatiky na leto a zimu v dobrom stave, to je vždy solídny znak, že majiteľ asi na aute nešetril. Podvozok bol v peknom stave a povedal by som, že výrazne viac zodpovedal najazdeným km. Pri jeho kontrole som si všimol mierny únik oleja z ľavého zadného tlmiča.
Diagnostika bez väčších výhrad, ukazovalo nám len staršiu verziu infotaimentu, vstrekovače mali slušné hodnoty a DPF filter zaplnený na cca. 80% takže zákazník sa bude musieť na túto položku nachystať.
Auto bolo spojené s automatickou prevodovkou DSG, ktorá radila veľmi pekne a zvládala pekne aj “kickdown” či iné režimy jazdy. Pri kontrole motorového priestoru mierny únik okolo rozvodov, (ktoré už boli robené pri 211000km) a pri studenom štarte sa mi ich zvuk veľmi nepáčil. Pri testovacej jazde vozidlo mierne ťahalo do pravej strany. Z výbavy fungovalo všetko ✅
Zákazník ktorý využil naše služby teda dopadol s takýmito výsledkami. Čo hovoríte vy na viac kilometrové autá? 🤔