Ahojte priatelia, nedávno ma požiadal náš fanúšik o pomoc pri výbere a kúpe jazdeného BMW rady 3 v generácii označovanej ako G20. Keďže ako som sa dozvedel, celá rodina holduje tejto značke, budeme potrebovať vybrať rovno 2ks. Zákazník mi zaslal inzeráty, ktoré sa mu pozdávali a teda nám neostalo nič iné len to vyselektovať. Po našom dôkladnom výbere sa nám dostali do finále dva kúsky.
Jeden bol rok 2019, M Paket, 63000km s motorizáciou 2.0d (b47), v spojení s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies X drive.Označíme si ho ako
Druhý kúsok bol 2022, Luxury Line, 62000km s tou istou konfiguráciou motora, prevodovky aj pohonu. Označíme si ho ako
Ešte na doplnenie napíšem, že zákazník pozeral autá aj v zahraničí, kde sa ani zďaleka nedalo priblížiť týmto cenám, za aké boli tieto autá, preto v ňom panovali obavy v akom budú stave. Výhodou bolo, že vozidlá mali slovenský pôvod čo nám vie trochu pomôcť dôkladne preklepnúť aj “spoza počítača”… tak poďme na to!
Auto malo Slovenský pôvod, druhého majiteľa, STK + EK platná ešte na rok, žiadne ťarchy, pozastavenie prevádzky, v minulosti menšia poistná udalosť kedy mal byť poškodený disk a pneumatika. Pri týchto nízkych športovejších autách je to bežné. Servis pravidelný
Auto malo paradoxne Nemecky pôvod, bolo ale ako nové privezené z Nemecka na Slovensko, bol to prvý majiteľ (manažérske vozidlo), žiadne ťarchy, pozastavenie prevádzky, keďže bolo dovezené, aj ako nové muselo prejsť kontrolou originality, kde sme videli, že nebolo lakované (však bolo nové ) v minulosti lakovaný zadný ľavý blatník. Podľa rozpisu to vyzeralo len na nejakú povrchovú opravu. Jediný detial v reporte bola padnutá krivka histórie km, pretože pneuservis zadal chybný udaj stavu km pri prezutí (stáva sa to často). Servis pravidelný.
Poďme teda na našu fyzickú 146 bodovú kontrolu jazdenky:
Exteriér: obe vozidla mali pekný stav karosérie, na vozidle bola kúsok nepekná preliačenina na C- stĺpiku, ale bežne si ju človek ani nevšimne. Vozidlo malo na sebe len bežné opotrebenie ako napríklad skalky na prednej časti. Víťaz v tomto smere by bolo pre mňa vozidlo
Meranie hrúbky laku: vozidlo malo mať podľa online reportu po poistnej udalosti iba výmenu disku a pneumatiky, pri fyzickej kontrole sme ale zistili aj prelakovanie predných a zadných dverí, hrúbky len o niečo vyššie ako je výrobná hodnota, preto predpokladám len nejaké škrabance z minulosti. Ostatné diely, vnútorná karoséria v pôvodných hodnotách, šrouby a sklá nedotknuté.
Vozidlo malo tak ako ukazoval aj report prelakovanie zadného ľavého blatníka v hodnotách do 500 um, prístrek zadných ľavých dverí. Vnútorné plechy v pôvodných hodnotách, na kufri z vnútornej strany bolo pekne vidno aj zakončenie lakovania tu by som im dal remízu… vo výsledku ani jedno nemalo žiadnu katastrofu za sebou
Interiér vozidla: v tomto smere obaja fešáci ťahali za silné páky. Sedadlá, volanty, radiace páky, všetko bolo maximálne zachovalé a tak ako by sme pri autách so 60000km aj počítali. Išlo skôr o to či vám viac vyhovuje M paket alebo Luxury line verzia a teda športové alebo luxusné. Pri kontrole interiéru nám vo vozidle chýbala povinná výbava
Technická stránka: ako celok obe autá obstáli výborne, motory suché, kvapaliny v poriadku, nosné časti, svetlá, úchyty všetko pôvodné. Studený štart absolútne bez problémov. Potešili aj zánovné brzdy na oboch autách, auto malo aj nové letné pneumatiky… podvozok vozidiel bol vo vynikajúcom stave na oboch autách, diferenciál suchý, manžety, poloos či nulová korózia na podvozkových dieloch svedčí o kvalite týchto áut
Diagnostika: diagnostika na oboch vozidlách bez chyby, DPF filtre mali predpokladanú životnosť ďaleko cez 250000km
Výčit km z RJ: obe autá potvrdili svoj kilometrový nájazd aj výčitom km z našej kvalitnej diagnostiky
Testovacia jazda: obe autá boli na testovacej jazde krásne tuhé aké má BMW byť, nič nebúchalo, neklepalo, prevodovka radila dokonalo v oboch prípadoch. Motor tak isto mal zvuk aj ťah tak ako sa na 190ps a 400nm patrí
Keďže sme nemali žiadne väčšie výhrady, obe autá sme odporučili ku kúpe. Zákazníkovi ďakujeme za dôveru a prajeme mu veľa šťastných kilometrov na oboch autách.