Ahojte priatelia, nedávno ma oslovil zákazník s prosbou o pomoc pri kúpe a následnom preverení jazdenej Škody Superb z roku 2020. Auto malo pod kapotou “klasicky” 2.0 TDi a na moje príjemné prekvapenie manuálnu prevodovku. Musím povedať, že manuálne prevodovky mávame čoraz menej. 


Pri automatickej prevodovke však treba pozerať nielen na zvýšenie komfortu (hlavne v meste), ale aj na zvýšené náklady. Automatická prevodovka trebárs dvojspojková DSG ako je pri tomto Superbe si vyžaduje pravidelné olejové výmeny (pri jazdenke je dôležité si ich skontrolovať v elektronickej servisnej knihe), takáto výmena stojí v rozmedzí 300-500€. 

S vyšším nájazdom kilometrov treba počítať aj s tým, že nejaké komponenty prevodovky sa môžu pokaziť. Najčastejšie sa jedná buď o mechatron alebo spojky, kde suma opravy niekoľkokrát prevyšuje výmenu spojky pri manuálnej prevodovke. Takže manuálna prevodovka je taká “rana” na istotu. 


Tento konkrétny kúsok o ktorom dnes bude reč si vybral sám zákazník, bol si ho aj sám pozrieť, na vozidle nenašiel žiadne chyby a auto sa mu páčilo. My sme mu do 24h zabezpečili hĺbkovú, profesionálnu kontrolu. 

Ako prvé sme preverili online report a elektronickú servisnú históriu. Vozidlo nevykazovalo žiadne poistné udalosti, ťarchy, leasing či ukradnutie. Servisná história bola poctivá podľa intervalu v autorizovanom servise. 

Ako teda dopadol tento Superb z roku 2020 v našej 146 bodovej fyzickej kontrole? 









Na konci tohto príbehu z overenia vozidla pre zákazníka sa chceme zákazníkovi poďakovať za dôveru a že si nechal cez nás preveriť jazdenku. Mňa možno na záver napadá otázka či preferujete manuálnu alebo automatickú prevodovku? 
