Ahojte priatelia, nedávno nás zákazník požiadal o pomoc s preverením jazdenej Škody Kodiaq, ktorá mala pod kapotou neobvyklú verziu motora a to 2.0 TSi (DKZA), 140kW, ktorého je ako šafránu.
Keď si človek k tomu zmyslí výbavu Sportline, ktorú zákazníci najviac vyhľadávajú, aby malo auto do 100 000km a zároveň sa zmestilo do cenovky 25 000€, tak by som povedal, že je to nereálna úloha.
Ako sa však hovorí, výnimka potvrdzuje pravidlo a predsa len také vozidlo na inzercii “vyskočilo”. Zákazník sa prv pýtal či máme s predajcom nejaké skúsenosti, je to veľmi dobrá otázka, za tie roky máme “otestovaných” stovky predajcov na Slovensku a z mojej skúsenosti môžem s určitosťou povedať jednu vec.
Ani u tých najlepších predajcov, ktorých aj my radi odporučíme, nie sú vždy len top stavy a už neraz sme neodporučili vozidlo aj u nich. Za tie dlhé roky práce so stovkami preverených vozidiel môžem zodpovedne potvrdiť porekadlo ,,dôveruj ale preveruj” ktoré pri autách platí 10 násobne. Nič vozidlo nepreverí tak ako fyzická kontrola nezávislým a skúseným človekom, ktorý disponuje kvalitnou technikou.
K tomu je dobré si pripnúť známosti v autorizovaných servisoch aby ste sa mohli dostať aj k online servisnej histórii vozidiel, ktorú vám žiadne online preverenie neposkytne.
Pokiaľ ničím z tohto nedisponujete, radi pomôžeme aby ste si boli istý čo kupujete.
Späť ale k autu. Začali sme teda klasicky s preverením online servisnej histórie vozidla (každé vozidlo podľa VIN čísla, má / malo by mať vedenú nejakú servisnú históriu), my sme zistili že vozidlo bolo vyrobené v roku 2019 pre nemecký trh, absolvovalo dve servisné prehliadky v Nemecku podľa intervalu a následne “putovalo” na Slovensko kde si ho doviezol predajca a od 2021 ho ako jediný využíval (téma “po prvom majiteľovi” by sa tu tiež dala rozpísať…). V minulosti mala byť menšia poistná udalosť v podobne prelakovania ľavej strany. Podľa kontroly originality a ich viacnásobného premerania to vyzerá len na prelakovanie . Nič teda nebráni fyzickej obhliadke.
– Meranie hrúbky laku a kontrola karosérie: vozidlo malo karosériu na čiernu farbu v zachovalom stave, žiadne výrazné poškodenia, ktoré by človeku na 5 ročnom aute vadili. Meranie laku nám preukázalo, že vozidlo bolo v minulosti prelakované na ľavej strane ako nám ukázal aj report, čo nám však nesedelo je údaj z kontroly originality, ktorý tvrdil, že zadné ľavé dvere sú len prelakované (hodnota 233um), no nám merač ukázal aj mierne pretmelenie dielu (800-1100 um) pri rohu dverí . Zákazníka som však na to ešte pred fyzickou obhliadkou pripravil, z mojej skúsenosti tieto údaje z kontroly originality občas nesedia.
– Interiér vozidla: všetko z výbavy funkčné, interiér zachovalý, pekný, nefajčiar.
– Technická stránka vozidla: kvapaliny krásne čisté, motorový olej určite čerstvo po výmene, motor v poriadku, žiadne masívne úniky, všimol som si mierny únik z horného gufera, čo je na týchto motoroch bežné a paradoxne to mal aj iný Kodiaq s 2.0 TSi, ktorý sme preverovali, tam to bolo ale výrazne horšie ako v tomto prípade. Nie je to však výrazná oprava, ktorá by vzhľadom na cenu nedávala zmysel
– Pneumatiky z roku 2021 boli v dobrom stave, predné brzdy boli fajn, mali nové brzdové platničky, zadné brzdy výrazne skorodované takže výmena ich určite neminie
– Diagnostika a výčit kilometrov z riadiacich jednotiek vozidla bez chyby
– Testovacia jazda prebehla v poriadku, všetky systémy funkčné, motor mal pekný, tichý chod, prevodovka radila jemne všetky rýchlostné stupne, dokonca sme vyskúšali aj pohon všetkých štyroch kolies. Všetko tip top.
Zákazníkovi sme ešte pomohli vybaviť v cene kompletné zimné prezutie. Na záver ďakujeme za dôveru a prajeme veľa bezstarostných km!